بیش از ۹۰ درصد مراکز درمانی بوشهر خدمات بدون دفترچه ارائه می‌کنند

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۱۲:۴۷:۲۵
کد خبر: ۱۱۴۰۸۷۰
بیش از ۹۰ درصد مراکز درمانی بوشهر خدمات بدون دفترچه ارائه می‌کنند
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به حذف دفترچه‌های درمانی گفت: در این راستا بیش از ۹۰ درصد مراکز درمانی، تشخیصی و داروخانه‌های بخش خصوصی به بیمه شدگان تامین اجتماعی استان بوشهر خدمات ارائه می‌کنند.

به گزارش برنا؛ عباس دیری، سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر از حذف دفترچه‌های درمانی از اول اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر خبر داد و گفت: حذف دفترچه‌های درمانی در تأمین اجتماعی گام بسیار مهمی در زمینه پیشبرد طرح نسخه الکترونیک و کاهش قابل توجه مراجعه‌ها مردم به شعب و کارگزاری‌ها است.

او با بیان اینکه با حذف دفترچه‌های کاغذی درمان تأمین اجتماعی، پزشکان نسخه الکترونیکی صادر می‌کنند خاطر نشان کرد: داروخانه‌ها هم با دریافت کد ملی شخص بیمه‌شده داروی موردنظر را به آن‌ها ارائه می‌کنند.

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به پرداخت مطالبات پزشکان و مراکز تشخیصی و داروخانه‌ها در 24 ساعت تصریح کرد: در حذف دفترچه درمان تأمین اجتماعی مراکزی که نسخه الکترونیکی صادر می‌کنند در کمتر از 24 ساعت مطالبات آنان پرداخت می‌شود.

دیری دسترسی به سوابق پزشکی بیمار را از دیگر مزیت‌های حذف دفترچه تأمین اجتماعی دانست و گفت: تمام مراکز درمانی دولتی و بیش از 90 درصد مراکز درمانی، تشخیصی و داروخانه‌های بخش خصوصی به بیمه شدگان تأمین اجتماعی استان بوشهر خدمات ارائه می‌کنند.

او با بیان اینکه 30 شعبه اصلی، اقماری و کارگزاری در استان بوشهر فعال است تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی در استان بوشهر دارای 15 شعبه اصلی، 15 شعبه اقماری و 8 شعبه کارگزاری است که خدمات لازم به بیمه شدگان ارائه می‌کند.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به تحت پوشش بودن 983 هزار نفر از جمعیت 1.2 میلیون نفری استان بوشهر گفت: استان بوشهر دارای یک‌میلیون و 200 هزار نفر است که 333 هزار نفر بیمه شده اصلی و 574 هزار نفر بیمه شده تبعی از خدمات تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند که 77.5 درصد از کل جمعیت استان تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند.

دیری، تأمین اجتماعی  استان بوشهر را دارای بهترین ضریب پشتیبانی دانست و تصریح کرد: هم اکنون ضریب پشتیبانی بیمه تأمین اجتماعی در این استان 10 نفر حق بیمه اخذ و به یک نفر مستمری بازنشستگی پرداخت می‌شود که در کشور این ضریب  5 تا 6 نفر است.

او پرداخت مقرری بیکاری به 2800 نفر و مستمری بازنشستگی به 31 هزار نفر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اکنون 21 هزار و 900 کارگاه فعال در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارد.

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان بوشهر جمعیت مستمری‌بگیر اصلی و تبعی استان را 75 هزار نفر دانست و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی هزینه درمان بیمه‌شدگان بالای 65 سال رایگان می‌شود.

دیری از الکترونیکی شدن 30 خدمت حضوری تأمین اجتماعی خبر داد و بیان کرد: از 30 نوع خدمت تأمین اجتماعی تاکنون 23 نوع خدمت آن غیرحضوری شده است.

او افزود: با اجرای طرح 3070 ،مراجعات مردم به مراکز و شعب تأمین اجتماعی و تمام خدمات به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان بوشهر از معافیت شناورها و لنج‌های صیادی و باری از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما خبر داد و خاطر نشان کرد: بر اساس بخشنامه جدید، شناورها و لنج‌های صیادی و باری از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما تا میزان 5 نفر در استان‌های جنوبی  از جمله بوشهر معاف شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز