آیت الله دری نجف آبادی:

استان مرکزی ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه صنعت و کشاورزی دارد

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۰:۵۵:۴۰
کد خبر: ۱۱۴۲۰۰۶
استان مرکزی ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه  صنعت و کشاورزی دارد
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: با وجود شرایط سختی که تولیدکنندگان در دوران تحریم های ظالمانه دارند اما بسیاری از ظرفیت های بومی در همین مدت شناسایی و شکوفا شدند.

به گزارش برنا از اراک  ،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در نشست شورای اداری شهرستان ساوه که در فرمانداری برگزار شد، افزود: با اینکه تولیدکنندگان و صنعتگران کشور تحت فشار تحریم ها قرار دارند اما طرح های صنعتی بزرگی با هدایت مقام معظم رهبری و کمک دولت و سایر مسئولان اجرا شده است.

وی ادامه داد: به لطف توان داخلی و بهره گیری از ظرفیت های موجود، اکنون دانش هسته ای پیشرفته‌ و بومی را در پروژه نطنز داریم که نشان از اهمیت علم و تکنولوژی نزد ایرانیان و مسئولان نظام اسلامی دارد.

امام جمعه اراک اظهار کرد: تحقق منویات مورد نظر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در درجه نخست به عزم و اراده ملی نیاز دارد و باید ضمن شناسایی موانع موجود، با فداکاری و غیرت علوی به سوی اهداف مورد نظر و رسیدن به قله های پیشرفت تلاش کنیم.

وی گفت: استان مرکزی ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی دارد و در این میان شهرستان های ساوه و زرندیه از قابلیت های خاص و توسعه بخشی بهره مند هستند که شرایط مطلوب برای تولید محصولات زراعی و باغی موید این مطلب است.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: در ساوه و زرندیه ظرفیت های ویژه ای از حیث صنعت، دامداری و بخش کشاورزی وجود دارد و مسئولان هم باید با هوشمندی این توان را برای افزایش تولید و اشتغال به کار گیرند.

وی اظهار داشت: تعامل و رفتار جمهوری اسلامی در حوزه سیاست خارجی با همه کشورها منصفانه و عادلانه است اما در مورد رابطه با آمریکایی‌ها و دشمنان، همچنان رویه استکبارستیزی را در پیش می گیریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: انقلاب اسلامی امانت بزرگی الهی است که به برکت مجاهدت‌ها ‌و خون های پاک شهدا به ثمر نشست و امروز همه ما در قبال شهیدان مسئول هستیم تا به بهترین نحو از این هدیه الهی صیانت کنیم زیرا آرزوی همیشگی ملت برای داشتن کشوری پیشرو و الگوی دینی در جهان محقق شده است.

وی تاکید کرد: دشمنان همواره در پی براندازی نظام و انقلاب اسلامی بوده و هستند اما ملت ایران با فداکاری در مقابل این توطئه‌ها ایستادگی کرد و برخلاف ۲۰۰ سال گذشته که به دلیل بی کفایتی و بی فکری حاکمانی که تنها در پی قدرت بودند و مرزهای کشور نیز به یک سوم کاهش یافت، اما در دوران انقلاب اسلامی یک وجب از خاک این سرزمین جدا نشد و ایرانِ امروز از قدرت های جهان و منطقه به شمار می رود و این دستاوردها به برکت نهضت عظیم امام خمینی (ره) و ترسیم راه پرشکوه انقلاب برای ملت حاصل شد.

امام جمعه اراک ادامه داد: حاکم اسلامی باید علاوه بر رحمت، محبت هم داشته باشد و اکنون که ما از چنین موهبتی بهره مند هستیم باید بسترها را برای نزدیک شدن جامعه به سمت خداوند و دوری از انحراف و فساد مهیا کنیم.

به گفته او، عدالت اسلامی، اخلاق و معنویت باید در جامعه مدنظر باشد و روحانیت نیز باید به عنوان پیشگامان و آگاهان به زمان در مسیر اهداف انقلاب گام بردارند و هدایت گر باشند زیرا امروز شاهد هستیم که همه شیاطین و در راس آنها امریکا در تلاش هستند تا انقلاب اسلامی را از اهداف خود دور کنند.

وی گفت: روحیه تعامل و ولایت پذیری باید در جامعه تقویت شود زیرا پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور مستلزم اتحاد و همبستگی ملی حول محور ولایت فقیه است.

 

نظر شما