فرماندار شهرستان بویراحمد:

رونمایی از تجهیزات اهدایی نیکوکار کهگیلویه و بویراحمدی به ورزشکاران/لزوم استفاده از ظرفیت خیرین برای توسعه ورزش استان/ورزش رزمی استان با علوی جان تازه ای گرفت/برگشت نشاط وامید به ورزش استان

۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۱۰:۵۸:۳۷
کد خبر: ۱۱۴۵۰۰۲
رونمایی از تجهیزات اهدایی نیکوکار کهگیلویه و بویراحمدی به ورزشکاران/لزوم استفاده از ظرفیت خیرین برای توسعه ورزش استان/ورزش رزمی استان با علوی جان تازه ای گرفت/برگشت نشاط وامید به ورزش استان
فرماندار شهرستان بویراحمد در آئین اهدا تجهیزات ورزشی نیکوکار هم استانی به هئیت رزمی کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید با استفاده از ظرفیت خیرین و نهادهای دولتی در جهت توسعه ورزش استان گام‌های بلندی برداریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛شاهرخ کناری با تصریح اینکه استان از پتانسیل های خوبی در زمینه ورزش برخوردار است اظهار کرد: باید از این پتانسیل ها و ظرفیت های  آنطور که شایسته است توجه ویژه شود.

کناری از برگزاری مسابقات رفع موانع ورزشکاران با بانکها و نهادهای دولتی خبر داد و اعلام کرد: در سال جاری ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ورزش شهرستان بویراحمد از محل های مختلف جذب شده است.

 به گفته وی از محل هدایای نفت اعتبارات خوبی به ورزش استان اختصاص داده شده است و همچنین بین ۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز استان در نظر گرفته شده.

رییس هیأت انجمن های ورزش های رزمی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تاکنون برخی مدیران اجرایی و نهادهای دولتی این استان حمایت هایی از حوزه ورزش و قهرمانان ورزشی استان به ویژه ورزشکاران رزمی داشته اند اما ناکافی به نظر می رسد. 

سید مسلم حسینیان اظهار داشت: پس از کسب مقام های ارزنده ملی از سوی ورزشکاران انجمن های ورزش های رزمی کهگیلویه و بویراحمد از جمله در بخش بانوان این موضوع به اطلاع حامیان مالی بومی ساکن دیگر نقاط کشور رسانده شد. 

وی افزود: یکی از این حامیان مالی که اهل کهگیلویه و بویراحمد بوده و هم اینک نیز ساکن تهران است برای کمک و حمایت از بانوان رزمی کار استان و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان اعلام آمادگی کرد. 

رییس هیأت انجمن های ورزش های رزمی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کمک ها و حمایت های این حامی مالی بومی موجب می شود که بخشی از نیازها و دغدغه های بانوان رزمی کار استان که در مسیر ترقی و پیشرفت با آن مواجه هستند، برطرف شود.

رویا الهی مربی ورزش های رزمی استان نیز در این آئین با تکیه بر وجود ظرفیت های خوب در ورزش استان به لزوم حمایت مسئولین از این ظرفیت ها و پتانسیل ها تاکید کرد.

وی با قدردانی از علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ورزش رزمی استان با علوی جان تازه ای گرفت وبرگشت نشاط وامید به ورزش استان را علوی حقیقتاً در ورزش استان معجزه کرده است، ورزشکاران و مدال آوران ما با کمترین امکانات و تجهیزات در سطح ملی و بین المللی درخشیده‌اند و چندین سال سکوهای قهرمانی در اختیار آنها است و استان‌های بزرگ نتوانسته‌اند این سکوها را از ورزشکاران رزمی‌کار دختر ما بگیرند.

این مربی تیم ورزشی رزمی‌ دختران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها اداره‌کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ورزشکاران مدال آور را تجلیل می‌کند و به نظر من همه مسئولان باید برای اینکه جوانان ما به سمت آسیب اجتماعی نروند، همه باید پای کار باشند.

در ادامه این آئین نادیا اعتماد مقدم ورزشکار مدال آور رشته رزمی وشو که توانسته برای اولین بار مقام قهرمانی آسیا در بخش بانوان این رشته را برای کشور کسب کند، از بی توجهی مدیران استانی به ورزشکاران گلایه دارد و خواستار توجه و حمایت بیشتر از این رشته است.

فاطمه اخلاق زاده دارنده مدال نقره مسابقات آسیایی امارات گفت: در این رشته ورزشی در سرما و گرما با تمام مشکلات مالی جهت کسب افتخار برای کشور و استان مبارزه کردیم، ولی به جز اداره ورزش و جوانان و هئیت ورزش‌های رزمی دستگاه یا نهاد دیگری توجه و حمایت خاصی از ما نداشتند.

فاطمه آرین از دیگر ورزشکاران رزمی که دارای دو مقام قهرمانی در المپیاد ورزشی میباشد و نسترن مژدهی قهرمان مسابقات ملی در وزن 45 کیلوگرم نوجوانان نیز خواستار توجه بیشتر مسئولان به رشته های ورزشی در استان هستند و لازمه درخشش در مسابقات داخلی و خارجی را حمایت مالی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ورزش می‌دانند.

رقیه خرم روز دیگر ورزشکار رزمی این استان گفت: در گذشته به مدت دو سال در ورزش کبدی فعالیت می‌کردم  و چند بار نیز به همراه تیم استان به مسابقات کشوری اعزام.شدم، ولی امکانات و تجهیزات برای این ورزش در استان در سطح مورد انتظار نبود و حتی مربی حرفه‌ای هم که بتواند این رشته را آموزش بدهد در استان وجدو نداشت و به خاطر علاقه به ورزش وشو وارد این رشته شدم.

در این آیین پس از افتتاح آکادمی رزمی کهگیلویه و بویراحمد اقلام ورزشی اهدایی از سوی پیمان مندنی پور حامی مالی و کارآفرین بومی ساکن تهران در اختیار بانوان رزمی کار استان قرار گرفت.   

ارزش این اقلام ورزشی پنج میلیارد ریال بوده و برخی از مهمترین آنها نیز شامل تجهیزات رزمی استاندارد، حرفه ای و به روز از قبیل تشک تاتامی و قفس مخصوص اِم.اِم.اَی بوده است. 

علاوه بر توزیع این اقلام ورزشی تأسیسات سالن آکادمی رزمی کهگیلویه و بویراحمد شامل وسایل سرمایشی و گرمایشی، سونا و کجوزی نیز مجهز شد. 

             

 

نظر شما