استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

پیام امید بخش مقام معظم رهبری موجب خرسندی است /راه اندازی اردوگاه کانکسی در ۲ نقطه شهر سی سخت/ روستاهای زلزله زده دنا نیازمند حمایت بیشتری هستند/توزیع ۵ هزار تخته چادر در بین مردم/ آواربرداری ۱۰۰ واحد در دنا

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۱۹:۳۵:۴۳
کد خبر: ۱۱۴۵۹۹۹
پیام امید بخش مقام معظم رهبری موجب خرسندی است /راه اندازی اردوگاه کانکسی در ۲ نقطه شهر سی سخت/ روستاهای زلزله زده دنا نیازمند حمایت بیشتری هستند/توزیع ۵ هزار تخته چادر در بین مردم/ آواربرداری ۱۰۰ واحد در دنا
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مناطق زلزله زده روستایی نیازمند حمایت های بیشتری هستند، گفت: باتوجه به شیوع کرونا انتظار می رود از اعزام هیئتی افراد خودداری شده و از ارسال کمک ها استقبال می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسین کلانتری در نشست ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسین روحانی نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلابی و اسلامی، فرماندار و اعضای شورای اداری دنا برگزار شد، اظهار داشت: از پیام امید بخش و پر عاطفه مقام معظم رهبری خرسندیم.

وی با بیان ایشان از همان دقایق اولیه وقوع زلزله تاکنون به صورت مستمر پیگیر وضعیت مردم هستند، افزود: از این دغدغه مندی مقام معظم رهبری قدرشناسی می کنیم و مراتب اطاعت ما از فرمایشات ایشان را به استحضارشان برسانید.

کلانتری با اشاره به اینکه مهم ترین موضوع در هنگام وقوع زلزله بحث امداد رسانی است، ابراز کرد: در همان دقایق اولیه در منطقه حضور داشتیم و خدا را شاکریم که تلفات جانی نداشتیم.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل حیاتی در حوزه بحران راه اندازی خدمات عمومی است، عنوان کرد: در همان شب اول تیم هایی متشکل از معتمدین مردم،  هلال احمر و ... برای خدمات رسانی بهتر به مردم تشکیل دادیم. 

کلانتری به توزیع ۵ هزار تخته چادر در بین مردم زلزله زده دنا اشاره کرد و افزود: اگر موردی وجود دارد که چادر تحویل نگرفته اند به سرعت نیاز آنها در این خصوص تامین می شود.

وی با تاکید بر توزیع عادلانه امکانات در بین مردم زلزله زده، بیان کرد: تاکنون مسئولان مختلف کشوری و لشکری از جمله وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور در امور ایثارگران، رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مسئولان بنیاد مستضعفان، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مسئولان سپاه و نیروی انتظامی و ...برای بررسی وضعیت مردم زلزله زده به سی سخت سفر کردند. 

نماینده عالی دولت در استان، افزود: وزارت تعاون۳ هزار بسته معیشتی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال در شهر سی سخت توزیع می کند.

وی با تاکید بر اینکه برای ساماندهی خدمات رسانی به مردم بانک اطلاعاتی از مشخصات مردم شهرستان در اختیار مجموعه هلال احمر قرار دارد، گفت: خدمات رسانی به مردم و توزیع امکانات بر اساس ثبت مشخصات افراد در این سامانه انجام می شود.

کلانتری با تاکید بر اینکه شان این مردم بالاتر از این ها است، ابراز کرد: هر خدماتی ارائه دهیم جوابگوی مشکلات مردم نیست.

وی با بیان اینکه در هنگام بحران وضعیت از حالت عادی خارج می شود، خاطرنشان کرد: مسئولان استان و شهرستان لحظه ای مردم را تنها نگذاشتند و همچنان پیگیر مشکلات مردم هستیم. 

کلانتری با اشاره به اینکه پس از وقوع زلزله ۷۲ ساعت بحرانی است، بیان کرد: امروز ۱۳ روز از وقوع زلزله می گذرد و کماکان خدمات دهی همچون روز نخست ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، عنوان کرد: روزانه ۱۵ هزار پرس غذای گرم برای نهار و همین میزان برای شام بین مردم سی سخت توزیع می شود.

استاندار با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران و نیروی انتظامی با تمام توان پای کار هستند، تصریح کرد: سرقت در مناطق زلزله زده رخ نداده است. 

وی با اشاره به استقرار ۱۰۰ کانکس از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شهر سی سخت، بیان کرد: ۵۰ دستگاه کانکس در اختیار سپاه و ۵۰ دستگاه دیگر در اختیار شهردار است و ۲ اردوگاه کانکسی در ۲ نقطه شهر سی سخت تشکیل دادیم.

کلانتری تاکید کرد: اگر استقبال مردمی زیاد بود  تعداد کانکس ها را افزایش می دهیم.

استاندار با اشاره به تسریع دولت در خصوص مصوبات مربوط به زلزله دنا، بیان کرد: بنیاد مسکن سریعا نسبت به تشکیل ستاد بازسازی اقدام کرد.

وی افزود: ۵ مکان برای مراجعه و تشکیل پرونده مردمی پیش بینی شده و برای جلوگیری از شیوع کرونا دعوت مردم به صورت پیامکی انجام می شود.

استاندار گفت: تا کنون ۱۰۰ واحد آواربرداری شده است و ۶۰ دستگاه مشغول به کار بوده که  تا پایان هفته ۱۰۰ دستگاه دیگر نیز اضافه خواهد شد. 

وی رعایت اصول مهندسی در ساخت و سازها و گرفتن تاییدیه نظام مهندسی را جزو اولویت های کاری در دنا برشمرد و افزود: صدور پروانه باید بر مبنای آیتم ها و شاخص های شهرداری انجام شود.

کلانتری اظهار داشت: بنیاد مسکن با پولی که دارد اقدام می کند و ساخت و سازها به آورده بستگی دارد.

وی افزود: خود مالک ممکن است آورده داشته باشد به عنوان مثال فردی می خواهد نقشه ۱۵۰ متری ترسیم کند که منعی ندارد و مردم در نقشه و انتخاب پیمانکار مختار هستند.

کلانتری بنیاد مسکن را پرچمدار و محور ساخت و ساز در دنا دانست و گفت: اراده نظام و مصوبه دولت بر این مبنا است که منازل مردم تا پایان تیرماه تکمیل شده و مردم مرداد ماه در خانه های خود مستقر شوند.

 وی با بیان اینکه مردم سی سخت زخم خورده هستند ولی تنها نیستند، گفت: تمامی ارگان ها در کنار مردم دنا  هستند تا اگر ایرادی باشد سریع آن را برطرف کنیم و ۱۰۰ درصد توان خود را گذاشتیم .

کلانتری خاطرنشان کرد: در استان بامحوریت نماینده ولی فقیه تمام اعضای شورای تامین و شورای اداری همراه با صمیمیت و همدلی پای کار هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خیلی از روستاها به امکانات بیشتری نیاز دارند، تاکید کرد: رسیدگی به روستاها ادامه دارد.

وی تصریح کرد: اگر مردم با صبوری به ما کمک نمی کردند نمی توانستیم به این راحتی خدمات ارائه دهیم.

کلانتری با بیان اینکه این حادثه تلخی و شیرینی داشت، گفت: شیرینی آن نداشتن تلفات جانی بود.

استاندار با بیان اینکه کرونای انگلیسی وارد استان شده و تلفات داشتیم، تصریح کرد: ما نیروی انسانی سازمان یافته در استان داریم و به دلیل شیوع ویروس کرونا انتظار می رود از اعزام هیئتی افراد به استان خودداری شود ولی از کمک ها استقبال می کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز