نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مسئولان برای مطالبات جوانان بیشتر وقت بگذارند

۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۱۹:۴۵:۱۹
کد خبر: ۱۱۵۸۳۲۵
مسئولان برای مطالبات جوانان بیشتر وقت بگذارند
حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به جایگاه جوانان و مطالبه گری آنان، گفت: دوران جوانی که دوران کارآمدی انسان است باید حداکثر استفاده خیر برای خود، جامعه، دنیا و آخرتمان داشته باشیم.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با مدیرکل ورزش و جوان و جمعی از فعالان حوزه سازمان های مردم نهاد بیرجند، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت مهدی(عج) و هفته جوان، گفت: دوران جوانی که دوران کارآمدی انسان است باید حداکثر استفاده خیر برای خود، جامعه، دنیا و آخرتمان داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: پدیده های عالم بر اساس شانس، طالع و اقبال نیست و تمامی این پدیده ها مسبب اسباب و معلول عللی است، جوانی و کیفیت جوانی نیز محصول دوران کودکی و نوجوانی است.

وی با اشاره به اینکه جامعه باید براساس فرهنگ تربیت اسلامی رشد پیدا کند، گفت»: وقتی در جامعه تربیت اسلامی نهادینه شد، آن وقت احساس تعهد شکل می گیرد و بایستی کودکی را که در گهواره می پرورد از همانجا با برنامه پرورش پیدا نماید تا به جوانی برومند تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی بیان داشت: در دوران نوجوانی پدر، مادر، معلم و مربی چه در خانه، چه در محیط آموزشگاه، باید حواسشان جمع باشد که این نوجوان سرمایه کشور بلکه بالاتر سرمایه نوع انسان است و باید او را برای فردا بپرورد نه اینکه رها کند.

وی ادامه داد: جوان محصول دوران کودکی و نوجوانی است، جوانی کارآمد، مفید، با ایمان و هدفمند که هم برای خود، هم برای جامعه، هم برای نسل آینده، هم برای دنیا و هم برای آخرت مفید است، آینده نیز محصول کیفیت دوران جوانی است.

وی با بیان اینکه مجلس نیز باید برای جوان ها چه از نظر قانون چه در جهت تأمین نیازمندهای این قشر تصمیم بگیرد، گفت: در سیستم حکومتی مردم مجلس را تعیین می کنند و اینکه مردم چه توقعاتی از مجلس دارند به این بستگی دارد که خود آنها چگونه مجلسی ایجاد کرده اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: شما از اوایل انقلاب تا به حالا مجلس ها را بشمارید، هر وقت نوع انتخاب، انتخاب احسن بوده آنجا چه رشدی کرده ایم و هر وقت نوع انتخاب از نوع بی تفاوتی بوده است در آنجا افت کرده ایم.

وی ادامه داد: کسانی را که شما به مجلس می فرستید باید از شما حمایت کنند، خیلی جای شکر دارد مجلسی که اخیرا انتخاب شده مجلس جالبی است، با وجود اینکه با موانعی مواجه است اما آرمان دارد و شاید در آینده آرمانهای آنها و آرمانهای جوان های عزیز ما بتواند کارآمد باشد، ما این انتظار را داریم.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی بیان داشت: مقامات اجرایی و دولت هم باید برای جوانان فکری داشته باشند، از اول انقلاب تاکنون دولت های مختلفی نیز روی کار آمده اند، اگر مردم موفق شوند یک رجایی بفرستند همه توقعات برآورده می شود پس این هم به مردم بر می گردد و باید این کار انجام شود.

وی افزود: از ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب سه سال می گذرد، باید دولت و مجلسی باشد که در جهت تحقق گام دوم انقلاب واقعا دل به کار بدهند، باید علل و اسباب کار را فراهم کرد و آن وقتی محقق می شود که مجلس در مقام تصمیم گیری و دولت در جهت اجرا متعهد باشند که ان شاءالله خواهد شد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اظهارداشت: دشمن با استفاده از بستر فضای مجازی و با انواع شگردها برای کودک، نوجوان و جوان ما نقشه های شوم خود را به اجرا در می آورد و  پیش از اینکه من و شما به فکر حفظ جوانمان بیفتیم دشمن درصدد انحراف او است.

وی ادامه داد: این سیل مواد مخدر، شبهات و تردیدها، مفاسد فضای مجازی برای چیست؟ این ها همه برنامه دشمن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن انتقاد از عدم مدیریت صحیح فضای مجازی از سوی دولت بیان داشت: حتی همان کشورهای فاسد دنیا در جهت اینکه فضای مجازی در اختیار بیگانه نباشد کنترل و مدیریت دارند و فضای مجازی در آنجا رها نیست، درست است که خود آنها فاسد هستند اما راضی نمی شوند که بیگانه بیاید و برای فرزندان او طرح و برنامه بریزد اما متاسفانه فضای مجازی در کشور ما رها است.

وی در ادامه با اشاره به حدیث نبوی (لَوْ کَانَ الْعِلْمُ مَنُوطاً بِالثُّرَیَّا لَتَنَاوَلَتْهُ رِجَالٌ مِنْ فَارِس) ادامه داد: بر اساس مسائل قابل قبول تجربی و نه بر اساس ناسیونالیستی مردم ایران ویژگی های خاصی از جهت استعداد هم از جهت علم هم از جهت ایمان برای رشد دارند.

امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: اگر کسی می خواهد باغی که ایجاد می کند بارور و با محصول خوب باشد شرطش این است که در پرورش و مسائل مربوط به آن اعم از هرس، زمین ، آب، آفتاب، کود و … درخت کوتاهی نکند  و به موقع به آن برسد  و از سویی دیگر آفات نباتی را دفع کند و الا اگر همینطور درخت را رها کند بله درخت جوان می شود اما درختی که دچار آفت است.

وی ادامه داد: پرورش و رشد انسان هم مانند رشد و پرورش یک درخت است که اگر به آن رسیدگی نشود  ممکن است آفات به رشد انسان لطمه وارد کنند، اگر نسبت به رشد و پرورش کودک و نوجوان توجه نشود این نوجوان و جوان مانند یک درخت آفت زده خواهد بود، به این جهت همه باید احساس مسئولیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی گفت: مسئولین باید بیشتر به مطالبات و توقعات شما رسیدگی کنند و شرط اول آن این است که توقع و خواسته خود را بر اساس ضوابط از مسئول ذیربط مطالبه کنید و از آن درخواست و مطالبه کتبی خود یک گیرنده جهت پیگیری به ما هم بدهید چون ما مستقیما که نمی توانیم وارد شویم و جایگاه ما نیست.

وی افزود: کشور قانون دارد، هر خواسته و مطالبه ای را مسئول مربوطه آن باید پاسخگو باشد، دیگری هم حق مداخله ندارد اما وقتی یک گیرنده جهت پیگیری به ما بدهید برای ما راه قانونی باز می شود که ما هم از خواسته و مطالبه شما حمایت کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان بیانات خود گفت: باید مطالبه گر و نقاد باشید نه از نقادی هایی که همراه با زهر است، بلکه نقد باید از روی دلسوزی باشد و اگر عیب و مشکلی است همراه با پیشنهاد به مسئول مربوطه آن ارائه دهید.

وی ادامه داد: همه ما اعم از دولت، مردم و هر صنف یک خانواده هستیم و همواره باید نسبت به هم انصاف و عدالت داشته باشیم، هم نقد و هم پیشنهاد داشته باشیم، این سازنده می شود و این باید بر اساس قانون عقل، فطرت، شرع، مدنی باشد.

 

نظر شما