فرماندار خبرداد:

افزایش ۷۰ درصدی شمار مبتلایان به کرونا در اراک

۱۴۰۰/۰۱/۱۲ - ۱۶:۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۱۵۸۵۹۲
افزایش ۷۰ درصدی شمار مبتلایان به کرونا در اراک
فرماندار اراک گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان در چهار روز اخیر نسبت به روزهای پایانی سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته که این موضوع نگران کننده است.

به گزارش برنا از اراک ،  حسین بختیاریافزود: اراک از سه روز گذشته به وضعیت نارنجی کرونا رسیده و در صورت توجه نکردن مردم به پروتکل‌های بهداشتی این رنگ نیز به قرمز می‌رسد.

وی بیان کرد: تلاش‌ها و زحمات زیادی برای ثبات وضعیت این بیماری و رسیدن به رنگ زرد صورت گرفته بود اما، عادی انگاری مردم  در مقابل این ویروس در روزهای پایانی سال، خریدهای نوروزی و دیدو بازدیدهای نوروزی و دورهمی‌های مختلف موجب تغییر رنگ شهر اراک شده است.

فرماندار اراک ادامه داد: با نارنجی شدن این شهرستان، تمام تدابیر و محدودیت‌های ویژه این رنگ در اراک آغاز شده و ورود خودروهای غیربومی به این منطقه و خروج خودروهای بومی از منطقه نیز با اعمال قانون و جریمه پنج میلیون ریالی همراه می‌شود.

بختیاری اظهار داشت: خطر گسترش سریع کرونا در این کلانشهر جدی است و انتظار می‌رود که  مردم برای حفظ سلامتی خود و دیگران، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، نسبت به زدن ماسک حساس باشند، رعایت فاصله اجتماعی را در مد نظر قرار دهند و به هیچ عنوان در اجتماعات شلوغ و دورهمی‌ها شرکت نکنند.

وی گفت: آیین ۱۳ بدر و روز طبیعت در پیش است و توجه نکردن به پروتکل‌های بهداشتی در این روز می‌تواند بحران‌ را در روزهای آتی فراهم سازد.

 

نظر شما