نحوه حضور کارکنان ادارات در شهرهای نارنجی استان بوشهر فردا چگونه است؟

۱۴۰۰/۰۱/۱۳ - ۱۵:۱۹:۳۶
کد خبر: ۱۱۵۸۸۰۵
نحوه حضور کارکنان ادارات در شهرهای نارنجی استان بوشهر فردا چگونه است؟
دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به شرایط ۴ شهرستان استان بوشهر در وضعیت نارنجی گفت: در شهرهای با وضعیت نارنجی فعالیت یک سوم کارکنان مشاغل ضروری و سایر ادارات هم باید نیمی کارکنان به صورت دورکاری باشد.

به گزارش برنا؛ سعید کشمیری، دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از خیز چهارم کرونا در برخی شهرستان‌های استان بوشهر خبر داد گفت: اکنون تمام شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر به زرد و نارنجی تغییر رنگ داده که نشان از خیز چهارم کرونا در استان است.

او رشد سریع مبتلایان به کرونا را زنگ خطری برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس خطرناک دانست و تاکید کرد: تعداد بیماران بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر از 30 نفر در هفته نخست اسفند اکنون به مرز 200 نفر رسیده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر شیوع کرونا و افزایش بستری‌ها را سبب نگرانی همگان دانست و تصریح کرد: باید همه مردم برای گذر از این وضعیت ضمن در خانه ماندن و پرهیز از سفر و دورهمی‌ها، پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را در اولویت برنامه‌های قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از 8 برابری شدن تعداد مبتلایان به کرونا در هفته اخیر نسبت به هفته نخست دی‌ماه خاطر نشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون 23 هزار و 600 نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

کشمیری از بستری 22 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: 22 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه‌ تحت مراقبت کادر درمانی قرار دارند و این درحالی است که 8 نفر آنان با کمک دستگاه تنفس می‌کنند و در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

او، افزایش آمار مبتلایان به کرونا را نتیجه بی‌توجهی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا دانست و تاکید کرد: برای مدیریت بیماری کرونا و شکسته شدن زنجیره انتقال این ویروس امروز 13 فروردین هر گونه تجمع و اتراق در فضا‌های سبز و تفرجگاهی استان ممنوع است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر به نحوه حضور کارمندان در شهرهای نارنجی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه 4 شهرستان بوشهر، دشتستان، دیلم و گناوه در وضعیت نارنجی قرار دارند بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، در شهرهای با وضعیت نارنجی یک سوم کارکنان مشاغل ضروری و سایر ادارات هم باید نیمی کارکنان به‌صورت دورکاری کارها را انجام دهند.

امروز 13 فروردین حضور در سواحل ، بوستان‌ها، پارک‌ها، مراکز تفرجگاهی و فضای سبز ممنوع است

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه تمام مسیرهای منتهی به سواحل در استان بوشهر مسدود است اظهار داشت: در راستای حفظ سلامت آحاد مردم و در اجرا مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا 13 فروردین حضور در  سواحل، بوستان‌ها، پارک‌ها، مراکز تفرجگاهی و فضای سبز ممنوع است.

سردار خلیل واعظی با تاکید بر برخورد با متخلفان در سرپیچی از قانون افزود: پلیس در اجرا مصوبات ستاد مبارزه با کرونا با افرادی که بخواهند برخلاف قوانین عمل و غیر مجاز تردد و از قانون سرپیچی کنند برابر مقررات برخورد می‌کند.

او از فعالیت 250 گشت انتظامی، راه و راهور در استان بوشهر به‌صورت گشت پیاده و خودرویی خبر داد و بیان کرد: این گشت‌ها تا ساعت 24 در سطح شهر‌ها، محورها، نقاط تفرجگاهی و ‌سواحل استان بوشهر حضور دارند و به اجرا مأموریت‌های محوله می‌پردازند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تاکید کرد: گفت: رانندگان خودرو‌ها که از این قانون سرپیچی کنند، اعمال قانون و مبلغ 500 هزار تومان جریمه می‌شوند.

کنترل تفرجگاه‌های طبیعی استان بوشهر در روز طبیعت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر هم با اشاره به بسته بودن تمام پارک‌های جنگلی و تفرجگاهی استان بوشهر برای مقابله با بیماری کرونا تصریح کرد: در 13 فروردین گشت‌های حفاظتی این اداره کل تفرجگاه‌های طبیعی استان را رصد و کنترل می‌کنند.

غلامرضا منتظری از مسدود بودن راه‌های منتهی به تفرجگاه‌ها خبر داد و تاکید کرد: عمده راه‌های منتهی به تفرجگاه‌ها از جمله 8 پارک جنگلی استان بوشهر مسدود شده است.

او بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر، در روز 13 فروردین هر گونه تجمع و اتراق در سواحل، پارک‌ها و تفرجگاه‌های استان ممنوع است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز