ممنوعیت شکار گونه‌های مختلف جانوری در استان بوشهر

۱۴۰۰/۰۱/۱۳ - ۱۲:۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۱۵۸۸۰۸
ممنوعیت شکار گونه‌های مختلف جانوری در استان بوشهر
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه بهار فصل زادآوری حیات وحش است، بنابراین شکار همه گونه‌های پرنده، خزنده و پستاندار در این فصل در این استان ممنوع است.

به گزارش برنا؛ احسان موسوی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه شکار گونه‌های حیات وحش در این فصل اقدامی بسیار ناپسند است، گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر به طور مداوم مناطق حفاظت شده را پایش می‌کنند و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

او گفت: در این ارتباط ماموران یگان حفاظت در منطقه کوه بیرمی، فردی که اقدام به شکار ۱۸ قطعه گنجشک کرده بود را دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل دادند.

موسوی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی محیط زیست در زمینه جرائم نقدی صید و شکار این پرنده برای هر قطعه گنجشک نر ۵۰۰ هزار ریال و برای هر قطعه ماده سه برابر این میزان است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: هر چند جرایم مصوب تا حدی بازدارنده اینگونه تخلفات است، اما جوامع محلی و سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست نقشی مهم‌تر در زمینه فرهنگ‌سازی و پیشگیری از این اقدامات مخرب به عهده دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز