رئیس دانشگاه علوم پزشکی :

اراک در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۱۰:۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۱۵۹۰۵۷
اراک در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت : وضعیت کرونایی این شهر قرمز شد. 

به گزارش برنا از اراک ، ، دکتر سید محمد جمالیان  در گفتگو با برنا افزود : طبق اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان مرکزی، در مورخ 14 فروردین، اراک قرمز شده است .

او افزود : متاسفانه علی رغم تذکرات مکرر مسئولان بهداشت و درمان، برای اجتناب از دورهمی ها، مسافرت ها و دید و بازدید های نوروزی، برخی از هموطنان با شوخی گرفتن این موضوع ، هیزم بر آتش کرونا انداخته و مجددا آن را برافروختند .

وی تاکید کرد : موج چهارم کرونا رسما آغاز شده و از حالا به بعد باید به فکر کنترل آن و کاهش تعداد مبتلایان و مرگ و میرها بود، آن هم در شرایطی که کادر بهداشت و درمان به شدت خسته و ناتوان شده اند و می شد مردم با رعایت پروتکل ها آن ها را کمک کنند .

دکتر جمالیان خاطر نشان کرد : بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک به عنوان سانتر کرونا چندین و چند ماه است که با کرونا دست به گریبان است اما پیش بینی می کنیم با شیب تندی که این بیماری در روزهای اخیر گرفته،این مرکز درمانی تکمیل ظرفیت شود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطر نشان کرد : با توجه به حجم تردد ها و میزان بالای آن در روزهای گذشته به خصوص در ایام نوروز، پیش بینی می کنیم، این میزان در روزهای آینده به شدت افزایش یابد .

وی با اشاره به اینکه، اراک در روزهای پیش رو، روزهای سختی را خواهد داشت، از همه ی مردم خواست تا به خاطر سلامتی خود و عزیزانشان و البته کمک به کادر درمان، پروتکل ها و ابلاغیه هایی که مسئولین اعلام می کنند، توجه کرده و آنها را اجرا کنند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت : در آخرین اعلام وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان، شهرستان های خمین، ساوه،آشتیان و زرندیه نیز در وضعیت نارنجی و لب مرز قرار دارند و هر لحظه ممکن است، قرمز شوند .

دکتر جمالیان افزود : مابقی شهرستان ها نیز در وضعیت زرد و بسیار حساس و شکننده قرار دارند و ممکن است در صورت عدم همکاری مردم آن مناطق در اعلامیه ای بعدی وضعیت شان تغییر کند .

وی در پایان از مردم استان خواست برای گذر از این بحران و موج، ضمن توجه به توصیه مسئولین ، شیوه نامه های بهداشتی، زدن ماست و عدم حضور در اجتماعات را با جدیت هر چه بیشتر اجرا کنند تا از این پیک نیز به سلامت عبور کنیم . 

نظر شما