استاندار مرکزی:

نماز جمعه تا اطلاع ثانوی در شهرهای قرمز و نارنجی استان برگزار نمی‌شود / فرمانداران فعالیت گروهای شغلی ۲، ۳ و ۴ را متوقف کنند / محدودیت تردد خودروهای غیربومی با جدیت دنبال می‌شود

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۱۳:۳۵:۰۸
کد خبر: ۱۱۵۹۲۶۵
نماز جمعه تا اطلاع ثانوی در شهرهای قرمز و نارنجی استان برگزار نمی‌شود / فرمانداران فعالیت گروهای شغلی ۲، ۳ و ۴ را متوقف کنند / محدودیت تردد خودروهای غیربومی با جدیت دنبال می‌شود
استاندار مرکزی گفت: محدودیت در تردد و فعالیت اصناف با توجه به قرمز شدن شهرستان اراک و وضعیت نارنجی دلیجان، ساوه، خمین، آشتیان و زرندیه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا از پانزدهم فروردین ماه جاری برای مناطق مذکور اعمال می‌شود.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده در ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی گفت: فرمانداران شهرستان‌های مذکور موظف هستند فعالیت گروهای شغلی ۲، ۳ و ۴ را متوقف کنند و با توجه به بحرانی شدن شرایط بیماری در این مناطق با متخلفان برخورد قاطع می‌شود.

وی اظهار داشت: اتاق اصناف برای ممنوعیت فعالیت واحدهای صنفی باید برنامه‌ریزی کرده و نهایت همکاری را داشته باشد تا بتوان با اعمال ممنوعیت ۲ هفته‌ای در کسب و کارها و رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی زمینه مدیریت شرایط بحرانی ایجاد شده را فراهم کرد.

استاندار مرکزی گفت: آیین عبادی و سیاسی  نماز جمعه تا اطلاع ثانوی در شهرهای قرمز و نارنجی استان برگزار نمی‌شود و دروس حضوری حوزه‌های علمیه نیز در این مناطق تعطیل است چرا که حفظ سلامت مردم از هر فعالیت و امری مهم‌تر می‌باشد.

آقازاده افزود: برابر مصوبه ستاد ملی کرونا وضعیت حضور کارمندان نهادها و دایر دولتی برای شهرهای قرمز و نارنجی استان تا اطلاع ثانوی در بخش‌های ضروری با یک دوم ظرفیت و بخش‌های عادی با یک سوم ظرفیت خواهد بود.

وی اظهار داشت: آرامستان‌ها در شهرهای مذکور نیز برای مدت ۲ هفته آینده با هدف مهار بیماری و جلوگیری از انتشارسریع بیماری تعطیل است و این مهم باید با نظارت فرمانداری‌ها و نیروی انتظامی مدیریت شود.

استاندار مرکزی گفت: برگزاری هر نوع آیین عزا و عروسی در رستوران‌ها و تالار باغ‌های شهرهای اعلام شده ممنوع  است و مساجد شهرهای قرمز و نارنجی استان نیز اجازه برگزاری آیین‌های ترحیم را ندارند.

آقازاده افزود: محدودیت تردد خودروهای غیربومی در استان نیز با توجه به شیوع بیماری با جدیت دنبال می‌شود و از فردا (یکشنبه) طبق قانون با رانندگان خاطی برخورد می‌شود.

وی اظهار داشت:  برنامه نخستین شورای اداری استان برای دوشنبه هفته جاری برنامه ریزی شده بود که با توجه به وضعیت قرمز کرونا در اراک برپایی این نشست تا اطلاع ثانوی مقدور نیست.

استاندار مرکزی گفت: تمامی امکانات استان باید به صورت هوشمندانه و هدفمند در مدیریت بحران کرونا به کار گرفته شوند و از ظرفیت طرح شهید سلیمانی برای مقابله با بحران ایجاد شده در استان با جدیت استفاده شود.

آقازاده افزود: انتظار می‌رفت مردم در استانه سال نو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از وقوع موج چهارم کرونا پیشگیری کنند که متاسفانه سهل انگاری رفتاری در سفرها و دید و بازدیدها سبب شد هجمه بیماری بار دیگر غالب شود.

وی اظهار داشت: استان در استانه همه‌گیری بسیار شدید کرونا قرار گرفته و این وضعیت در بسیاری از مناطق کشور نیز محتمل است و تنها با رفتار هوشمندانه و همراهی متعهدانه است که می‌توان از بحران ایجاد شده گذشت.

استاندار مرکزی گفت: اعلام وضعیت قرمز کرونا برای اراک بار دیگر موجب شد برخلاف میل محدودیت برای مشاغل و اصناف اعمال شود و کادر درمانی نیز در فشار مضاعف قرار گرفته و شمار بالای مبتلایان به سمتی می‌رود که امکانات درمانی استان ممکن است در روزهای آتی جوابگو نباشد.

آقازاده افزود: ظرف یک هفته اخیر شمار مبتلایان کرونا در بیشتر مناطق استان ۲ برابر شده و شاخص بستری بیماران ۱۰۰ درصد افزایش یافته و آمار  مرگ و میر ناشی از کرونا در استان رشد چهار برابری داشته است که این آژیر خطر است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز