رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

شمار بستری بیماران کرونایی کرمانشاه ۲ برابر شده است

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۱۲:۲۱:۱۳
کد خبر: ۱۱۶۰۲۶۹
شمار بستری بیماران کرونایی کرمانشاه ۲ برابر شده است
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: براساس آمارها، در مقایسه با اوایل فروردین ماه تعداد موارد بستری روزانه مربوط به کرونا در بیمارستان‌های استان حدود ۲ برابر و تعداد تست‌های مثبت سرپایی نیز ۲ تا سه برابر افزایش داشته است.

به گزارش برنا؛ محمودرضا مرادی، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور روسای بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها برگزار شد، گفت: متاسفانه وضعیت بیماری کووید در کشور و استان وضعیت نامطلوبی پیدا کرده و تعداد بستری و ابتلا و مرگ و میر در حال افزایش است که با شرایط موجود انتظار می‌رود وضعیت از این بدتر نیز بشود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: مجموع بستری های استان به بیش از ۲ برابر رسیده و سیر تصاعدی پیدا کرده که در صورت تداوم این روند ممکن است وضعیت از پیک سوم کرونا نیز بدتر شود.

مرادی یادآوری کرد این در حالی است که اثرات مسافرت ها و دید و بازدیدهای نوروزی در هفته های آینده خود را نشان می دهد و انتظار می رود همچنان بر تعداد بیماران اضافه شود.

او اضافه کرد: علاوه بر این، مواردی نیز در پیش است که با توجه به وضعیت بیماری کووید در استان بسیار نگران کننده خواهد بود، از جمله ماه مبارک رمضان و برگزاری مراسم شب های قدر و انتخابات که در این خصوص در ستاد استانی کرونا تصمیمات مناسب در راستای حفظ سلامت شهروندان اتخاذ خواهد شد.

او تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی ۱۸ فروردین ماه به پایان می رسد و غربالگری درب منزل را نخواهیم داشت اما همچنان پیگیری های لازم در زمینه افراد مثبت و اطرافیان آنها صورت می گیرد.

او اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود، روسای شبکه ها با همکاری فرمانداران در خصوص رعایت جدی پروتکل های بهداشتی در شهرستان‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: در شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند تنها مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند و در سایر موارد نیز باید براساس مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا بسیار سخت گیرانه عمل شود.

او تاکید کرد در شهرستان‌های قرمز و نارنجی نظارت بر اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا باید بسیار سخت گیرانه صورت گیرد.

او گفت: با نظارت صورت گرفته توسط روسای شبکه ها در صورت افزایش موارد بستری در بیمارستان‌ها با هماهنگی معاونت درمان دانشگاه موارد بستری و اعمال جراحی الکتیو کنسل یا محدود شود.

مرادی اظهار کرد: جواب دهی آزمایش های پی سی آر انجام شده باید به صورت روزانه و به روز شود و موارد مثبت در کوتاه ترین زمان ممکن شناسایی شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: واکسیناسیون کرونا براساس پروتکل تعیین شده در حال انجام است و تاکنون هشت هزار و ۴۰۰ نفر از پرسنل درمان واکسینه شده اند.

او تاکید کرد: واکسیناسیون باید با سرعت بیشتری انجام گیرد تا پرسنل با اطمینان خاطر بیشتر خدمات لازم را به بیماران ارایه نمایند.

به گزارش ایرنا، تاکید بر آمادگی کامل دانشگاه‌ها برای موج چهارم کرونا، راه اندازی کلینیک های تنفسی، راه اندازی و اضافه کردن مراکز ۱۶ ساعته و فعال کردن آنها از مهمترین مباحثی بود که در نشست وبیناری با حضور مدیران شبکه ها در خصوص اقدامات کنترلی و پیشگیرانه در موج چهارم کرونا مطرح شد.

پاوه و سرپل‌ذهاب هم قرمز شدند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه ۱۶ فروردین وضعیت شهرستان‌های پاوه و سرپل‌ذهاب را از لحاظ شیوع کرونا قرمز اعلام کرد.

مهدی محمدی افزود: از ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه هم اکنون کنگاور، اسلام آبادغرب، پاوه و سرپل ذهاب در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

او اظهار کرد: شهرستان های گیلانغرب، کرمانشاه و سنقر و کلیایی در وضعیت نارنجی و هرسین، صحنه، ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، جوانرود و روانسر در وضعیت زرد قرار دارند.

افزایش تعداد بیماران بستری

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: هم‌اکنون ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند.

به گفته او، این عدد برابر با اوج پیک دوم است، در حالی که اکنون هنوز در ابتدای پیک چهارم هستیم.

محمدی توصیه کرد: همشهریان با مشاهده هر گونه علائم سرماخوردگی حتی خفیف به پزشک و یا درمانگاه کرونا مراجعه کنند.

استاندار: پیک چهارم کرونا در کمین کرمانشاه است

استاندار کرمانشاه گفت: از یک ماه پیش هشدار دادیم که کرونای انگلیسی در کمین کرمانشاه است و هم اکنون با توجه به افزایش شهرهای قرمز در استان‌های همجوار، درگیر شدن با پیک چهارم کرونا دور از انتظار نیست.

«هوشنگ بازوند» روز شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در سرسرای شهدای دولت استانداری، افزود: اگر درگیر پیک چهارم کرونا شویم نگرانی‌های جدی به وجود خواهد آمد و هزینه سنگینی پرداخت خواهیم کرد.

او از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خواست تا نقشه راهش را بازنگری کند و پیش بینی های لازم را در نظر بگیرد.

بازوند افزود: هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ تخت برای بستری بیماران کرونایی در استان در نظر گرفته ایم اما با توجه به اینکه ورود به پیک چهارم کرونا دور از انتظار نیست امیدواریم با برنامه ریزی دقیق خسارت های کمتری پرداخت کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز