معاون درمانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

در تامین واکسن مانند همه کشورهای جهان با محدودیت هایی مواجه هستیم

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۰۹:۰۱:۳۶
کد خبر: ۱۱۶۰۶۲۸
در تامین واکسن مانند همه کشورهای جهان با محدودیت هایی مواجه هستیم
معاون درمانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از اواخر بهار امسال با برنامه ریزی های انجام شده، عملیات واکسیناسیون فراگیر و گسترده جمعیت کشور علیه ویروس کرونا آغاز خواهد شد.

به گزارش برنا از اراک ، قاسم جان بابایی در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید مدرس ساوه و اورژانس ویژه بیماران کرونایی اظهار داشت: در تامین واکسن مانند همه کشورهای جهان با محدودیت هایی مواجه هستیم زیرا کشورهای تولیدکننده واکسن، اولویت را به جمعیت خودشان داده اند.

وی اظهار کرد: کشورهای اطراف و همسایه ما هم هیچکدام بیشتر ۱۲ درصد جمعیت خود را واکسیناسیون نکرده اند و خبر خوب این است که ایران هم در تولید واکسن گام های رو به جلو و خوبی را برداشته است.

معاون وزیر بهداشت گفت:انتظار داریم از اواخر بهار امسال واکسیناسیون فراگیر و عمومی در سطح وسیع را آغاز کنیم هرچند که تاکنون این فعالیت برای کادر درمان و همچنین ساکنان سراهای سالمندان آغاز شده است و تا سه هفته آینده به کل فعالان این بخش واکسن تزریق خواهد شد.

وی اظهار داشت: اکنون کشور در شرایطی است که روند افزایشی شمار مبتلایان و بستری شدگان کرونا را در اکثر استان ها شاهد هستیم و در شهرستان ساوه هم این آمار و درصد تست مثبت ها رو به فزونی گذاشته است.

جان بابایی افزود: در شرایط فعلی ضریب آلودگی در سطح جامعه بالا است و ممکن است در روزهای آینده حتی با افزایش بیشتری در شمار مبتلایان اعم از سرپایی و بستری مواجه شویم.

وی از فرمانداران شهرستان های کشور درخواست کرد که با حوزه بهداشت و درمان همراهی کامل داشته باشند و اگر شهری در وضعیت قرمز قرار گرفت متناسب با شرایط رفتار کنند و اجازه باز بودن و فعالیت اماکنی که طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ممنوع هستند را ندهند.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: شرایط قرمز نباید فقط در حد نام باشد و اگر قرار باشد همه رستوران ها و تجمع ها دایر باشد، مقوله کنترل و پیشگیری از کرونا تحقق نخواهد یافت زیرا در این صورت هر روز با شمار زیادی از مبتلایان و بستری شدگان در بیمارستان ها روبرو می شویم و همچنین باید انتظار جان باختن تعدادی از هموطنان در روز باشیم.

جان بابایی اظهار داشت: در کمتر از ۱۰ روز شمار جانباختگان کرونا در کشور از میانگین ۵۰ نفر در شبانه روز به چهار برابر افزایش یافته که بسیار نگران کننده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز