رئیس ستاد انتخابات استان:

فرصت تعیین شده برای ثبت نام داوطلبان محدود است

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۱۰:۵۵:۵۴
کد خبر: ۱۱۶۰۷۳۰
فرصت تعیین شده برای ثبت نام داوطلبان محدود است
رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: فرصت تعیین شده برای ثبت نام داوطلبان شورای روستاها و تیره های عشایری محدود و غیرقابل تمدید است.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ خوش خبر با بیان این مطلب در پنجمین جلسه ستاد انتخابات استان که با حضور مسئولان کلیه کمیته ها برگزار شد، خاطرنشان کرد: زمان تعیین شده قطعی است و هیچ مؤلفه ای از جمله قطعی اینترنت، کرونا و ... منجر به تمدید آن نخواهد شد.
وی از همه داوطلبان شرکت در این رقابت انتخاباتی خواست؛ از همین امروز نسبت به نام نویسی اقدام نمایند و ثبت نام را به لحظات پایانی موکول ننمایند.
رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به برنامه زمان بندی انتخابات تصریح نمود: بر اساس این برنامه، ثبت نام داوطلبان برای حضور در شوراهای اسلامی روستاها و تیره های عشایری از امروز شروع شده و تا ۲۲ فروردین ماه ادامه دارد.
خوش خبر، استقبال داوطلبان در نخستین ساعات ثبت نام گفت و متذکر شد: تا ساعت ۱۳ امروز عداد ۱۵۹ نفر برای نام نویسی اقدام نموده اند که ثبت نام ۸۵ نفر نهایی شده و مابقی در دست انجام است.
وی با قابل قبول خواندن آمار متقاضیان برای روز اول، اظهار امیدواری کرد؛ با ثبت نهایی اطلاعات دیگر متقاضیان بتوانیم رکورد سال گذشته را پشت سر بگذاریم.
به گفته وی؛ سال گذشته در روز اول ثبت نام، تعداد ۱۰۹ نفر در رقابت انتخاباتی نام نویسی کرده بودند.
رئیس ستاد انتخابات استان با تأکید بر اقبال مردم به مراجعه حضوری برای ثبت نام، گفت: عواملی همچون سرعت اینترنت یا عدم تجربه دیگر روش ها سبب شده، نام نویسی به شکل حضور بیشتر مورد استقبال واقع شود.
خوش خبر تأکید کرد: بخشداران مکلفند برای پاسخگویی درست و بموقع به مراجعه کنندگان وقت بگذارند و آنها را به خوبی راهنمایی نمایند.
وی در ادامه به زمان تعیین شده برای هیئت های اجرایی شهرستان ها اشاره کرد و گفت: فرصت تعیین شده برای تأیید صلاحیت داوطلبان در هیئت های اجرایی شهرستان ها تا ۲۱ فروردین ماه می باشد.
به گفته وی؛ هیئت های اجرایی در همه شهرستان ها فعال شده و در حال بررسی صلاحیت ها می باشند.
رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به این که برخی مؤلفه ها و متغیرها بر انتخابات تأثیرگذارند، گفت:یکی از این مؤلفه ها در شرایط کنونی بیماری کروناست که همه حوزه ها را متأثر ساخته است.
خوش خبر ادامه داد: تأمین تجهیزات بهداشتی لازم، رعایت شیوه نامه ها و مراقبت های فردی، واکسیناسیون عوامل اجرایی در شعب اخذ رأی و .. از جمله مواردی است که در این زمینه مدنظر قرار دارد و باید به طور جدی پیگیری شود.
وی متذکر شد: در همین راستا پیشنهاد افزایش شعب اخذ رأی مطرح شده که در حفظ سلامت مردم بسیار مؤثر است اما باید برای تأمین تجهیزات مورد نیاز این شعب نیز، اقدامات لازم صورت گیرد.
رئیس ستاد انتخابات استان متذکر شد: سیاست ستاد انتخابات، تمکین به قانون و رعایت اصل بیطرفی است.
خوش خبر گفت: اعضای ستاد انتخابات استان، سابقه درخشانی در انتخابات های گذشته داشته اند و در این دوره نیز با نصب العین قرار دادن قانون، مثل گذشته، کارها را به خوبی دنبال خواهند کرد.
وی از مشارکت مردم استان در انتخابات های گذشته گفت و تأکید کرد: این حضور حداکثری برگرفته از فرهنگ متعالی، باورها و اعتقادات مردم منطقه می باشد.
به گفته وی؛ بر اساس برآوردهای صورت گرفته مردم خراسان جنوبی در این دوره از انتخابات نیز مشارکت خوبی خواهند داشت.

 

نظر شما