اجرای ۱۳۵ کیلومتر شبکه فاضلاب در استان بوشهر

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۱۳:۰۱:۱۹
کد خبر: ۱۱۶۱۴۶۵
اجرای ۱۳۵ کیلومتر شبکه فاضلاب در استان بوشهر
معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۱۳۵ کیلومتر شبکه فاضلاب، خط اصلی، خط انتقال و ۱۰ باب ایستگاه پمپاژ در سه شهر بوشهر، گناوه و دیلم اجرا شده است.

به گزارش برنا؛ روح الله دوانی، معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: برای اجرای شبکه فاضلاب در شهرهای یاد شده استان بوشهر از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری و سایر منابع دیگر به این استان ۲هزار و ۲۱۷ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

او بیان کرد: براین اساس در شهر بوشهر با یک هزار ۷۱۶ میلیارد ریال ۱۰۵ کیلومتر شبکه فاضلاب، خط اصلی و خط انتقال به همراه چهار باب ایستگاه پمپاژ احداث شده است.

دوانی یادآور شد: همچنین در این مدت عملیات اجرایی طرح ارتقای ظرفیت تصفیه خانه بوشهر از ۳۰هزار مترمکعب در روز به ۵۲هزار مترمکعب در حال اجرا است.

دوانی اضافه کرد: همچنین با توجه به نیاز مبرم دسترسی مناطق جنوبی شهر بوشهر شامل مناطق امام زاده، رایانی، سرتل، ریشهر و تنگک ها به شبکه بهداشتی دفع فاضلاب شهری، مطالعات احداث شبکه فاضلاب این مناطق انجام شده و در صورت تخصیص منابع مالی این شرکت آمادگی دارد تا نسبت به اجرای شبکه فاضلاب اقدام کند.

او اضافه کرد: همچنین طرح فاضلاب بافت تاریخی شهر بوشهر به طول ۳۵ کیلومتر در سال ۹۷ آغاز و پیش بینی می‌شود تا پایان خرداد سالجاری به پایان برسد ضمن اینکه در حال حاضر بخشی از محله‌های کوتی و بخشی از بهبهانی در مدار بهره برداری است.

معاون شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: تا پیش از این مطالعات طرح فاضلاب شهر بوشهر در سال ۱۳۶۹ برای پوشش جمعیت ۱۸۰ هزار نفر طراحی و تصویب شد و در سال ۱۳۷۶ عملیات اجرایی آن آغاز شد و تا پایان سال ۹۲ این شرکت ۳۹۰ کیلومتر شبکه، خط انتقال و ۱۱ باب ایستگاه پمپاژ و یک مدول تصفیه خانه به ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب با هزینه ای بالغ بر ۸۹۲ میلیارد ریال اجرا کرده است.

طرح ایجاد فاضلاب شهر گناوه 

اوگفت: همچنین از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۹ نیز با تخصیص منابع حاصل از سفر رئیس جمهوری و سایر منابع دیگر ، ۱۸ کیلومتر شبکه فاضلاب، خط اصلی و خط انتقال به همراه یک باب ایستگاه پمپاژ با تخصیص ۳۲۴ میلیارد ریال در شهر گناوه اجرا شده است.

دوانی اضافه کرد: با پی گیری و تلاش‌های شرکت فاضلاب مجوز ماده ۲۳ (افزایش حجم موافقتنامه) از شرکت مهندسی آبفا کشور و وزارت نیرو برای توسعه و پوشش شبکه فاضلاب در مناطق توسعه یافته شهر گناوه نیز گرفته شده است.

او احداث یک باب ایستگاه پمپاژ در منطقه ساحلی، احداث کانال پساب تصفیه خانه شهر گناوه برای انتقال پساب فاضلاب و جلوگیری از آلودگی محیطی و زمین‌های اطراف تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب منطقه ساحلی به طول ۱۵ کیلومتر با هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال  را از جمله پروژه‌های شرکت فاضلاب در سال ۹۹ عنوان کرد.

دوانی یادآور شد: مطالعات پروژه فاضلاب بندر گناوه در سال ۱۳۶۹ برای پوشش جمعیت ۶۵ هزار نفر طراحی و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۷۷ آغاز شد و تا پایان سال ۹۲ این شرکت ۱۲۴ کیلومتر شبکه، خط انتقال و سه باب ایستگاه پمپاژ و یک مدول تصفیه خانه به ظرفیت ۱۰هزار مترمکعب با هزینه ای بالغ بر ۲۹۴ میلیارد ریال اجرا شده بود.

طرح ایجاد فاضلاب شهر دیلم

به گفته دوانی همچنین مطالعات پروژه فاضلاب بندر دیلم در سال ۱۳۶۹ برای پوشش جمعیت ۲هزار و ۵۰۰ نفر طراحی و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۷۷ آغاز و تا پایان سال ۹۲ این شرکت ۵۴ کیلومتر شبکه و خط انتقال، سه باب ایستگاه پمپاژ و یک مدول تصفیه خانه به ظرفیت ۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب با هزینه ای بالغ بر ۱۷۳ میلیارد ریال اجرا کرده بود.

وی بیان کرد: از سال ۹۲ میزان عملکرد این شرکت با تخصیص منابع حاصل از سفر رئیس جمهوری تا پایان سال ۹۹، اجرای ۱۲.۵ کیلومتر شبکه فاضلاب، خط اصلی و خط انتقال به همراه یک باب ایستگاه پمپاژ با تخصیص ۱۷۷ میلیارد ریال بوده است. 

دوانی یادآور شد: با پی گیری و تلاش این شرکت مجوز اخذ ماده ۲۳ (افزایش حجم موافقتنامه ) از شرکت مهندسی آبفا کشور و وزارت نیرو جهت توسعه و پوشش شبکه فاضلاب در مناطق توسعه یافته شهر دیلم گرفته شده است.

وی ادامه داد: اجرای خط اصلی و کلکتور جمع کننده منطقه فرهنگیان و شبکه جمع آوری این منطقه به طول ۱۲ کیلومتر با هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال از جمله پروژه‌های مهم سال ۹۹ بخش فاضلاب به شمار می‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز