استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:

تشویق جوانان برای ورود به استارتاپ ها و مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۰۹:۵۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۰۵۱۶
تشویق جوانان برای ورود به استارتاپ ها و مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات
استاندار خراسان جنوبی گفت: جوانان باید برای ورود به استارتاپ ها و مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات تشویق شوند.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛  ملانوری با بیان این مطلب در کارگروه توسعه دولت الکترونیکی استان خاطرنشان کرد: در عصر ارتباطات بسیاری از خدمات دستگاه‌ های دولتی و بخش خصوصی مبتنی بر فناوری اطلاعات، مسائل ارتباطی و بخش دولت الکترونیک است.
وی به لزوم توجه ویژه به  توسعه دولت الکترونیکی در استان اشاره کرد و تصریح نمود: دولت مکلف است  زیرساخت های لازم در خصوص تحقق دولت الکترونیکی را فراهم نماید  تا بخشی از خدمات دولت و نظام از این طریق به عموم مردم ارائه شود.
به گفته وی؛ امروزه و با توجه به شرایط فعلی، حوزه ارتباطات یکی از بسترها و زیر ساخت های اصلی توسعه در دنیا به شنار می رود، بنابراین این کارگروه باید یکی از کارگروه های فعال و پویای استان باشد.
استاندار با تأکید بر لزوم پوشش کامل ارتباطات در سطح استان اظهار داشت: همه استان باید تحت  پوشش کامل  تلفن ثابت و همراه قرار گیرد و برای رفع نیاز  آن بخش هایی که در زمینه ارتباط با مشکل مواجهند، شرکت مخابرات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات باید پیگیری های لازم را انجام دهند.
ملانوری تأکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع، اعتبارات لازم در خصوص تکمیل پروژه های مرتبط، با سازو کارهایی که در استان فراهم می شود، تأمین خواهد شد.
وی با تشریح راهکارهای همراهی با شرکت مخابرات استان در زمینه اجرای پروژه ها گفت: مخابرات، شرکتی خصوصی است و نمی توان از اعتبارات دولتی به صورت مستقیم به پروژه های آن کمک کرد.
به گفته وی؛ راهکار این است که با وصول مطالباتشان در قالب تهاتر و یا تأمین اعتبار دستگاه های بدهکار، این اعتبار در حوزه توسعه زیرساخت های مخابرات در استان به کار گرفته شود.
استاندار خاطرنشان کرد: از آن جایی که تأمین پوشش تلفن همراه و اینترنت بر عهده اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات است لذا  باید این موضوع توسط فرمانداران در شورای برنامه ریزی شهرستان ها و استانداری در کمیته برنامه ریزی استان پیگیری شود.
ملانوری ضمن اینکه از مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست از محل بودجه های ملی نیز برای اجرای پروژه ها پیگیری نماید، متذکر شد: تا جایی که امکان داشته باشد کمک می کنیم، این موضوع در استان شتاب بگیرد. 
وی به بحث آموزش و فرهنگ سازی برای توسعه مراکز خدماتی مبتنی بر فناوری اطلاعات اشاره کرد و تصریح نمود:  اداره کل ارتباطات، نظام صنفی و دستگاه های اجرایی عضو کارگروه وظیفه دارند با ارتقاء سطح سواد رسانه ای، استفاده از مراکز خدماتی یا حوزه هایی که بر پایه فناوری اطلاعات می باشند را ترویج نمایند.
استاندار متذکر شد: با توجه به همه گیری بیماری کرونا، و لزوم توسعه فروشگاه های اینترنتی و تلفنی و همچنین افزایش دامنه خدمات دستگاه‌های دولتی، هر چه این مراکز گسترش یابند، قطعاً ضمن تسهیل سطح دسترسی مردم به خدمات، سلامت آنها تضمین شده و هزینه های تحمیلی کمتر می شود.
ملانوری به لزوم  ورود جوانان تحصیلکرده به مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: جوانان تحصیلکرده دانشگاهی و افراد جویای شغل، باید برای ورود به استارتاپ ها و مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات تشویق شوند.
به گفته وی؛ ایجاد و توسعه زیر ساخت های ارتباطی استان با توجه به شرایط اقلیمی و تعدد حوادث و موقعیت های بحرانی، بسیار حیاتی است.
وی با انتقاد از غیبت برخی از اعضاء عضو در کارگروه دولت الکترونیک گفت:  این کارگروه بسیار مهم است و مدیران غایب باید  علت عدم حضورشان را اعلام نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز