رئیس انجمن مدیران صنایع شهرستان:

هدف اصلی تشکیل خانه صنعت ساوه کاهش مراجعات به مرکز استان است

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۱۴:۳۲:۵۰
کد خبر: ۱۱۷۰۸۳۳
هدف اصلی تشکیل خانه صنعت ساوه کاهش مراجعات به مرکز استان است
رئیس انجمن مدیران صنایع ساوه با اشاره به افتتاح خانه صنعت و معدن این شهرستان و زرندیه که چند روز پیش در شهر صنعتی کاوه انجام شد، این اقدام را در راستای تحقق شعار سال و مانع زدایی و پشتیبانی از فرایند تولید عنوان کرد.

به گزارش برنا از اراک ، سعید رضوانی اظهار داشت: قرار است در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال ۱۴۰۰ وزارت صنعت، معدن و تجارت بخشی از اختیارات خود را به خانه های صنعت و معدن در هر استان تفویض کند.  

وی افزود: از جمله اقدامات انجام شده تفویض اختیارات اجرایی سازمان صنعت، معدن و تجارت در مورد اموری از جمله آموزش، تهیه آمارها، صدور جواز تاسیس،  توسعه و پروانه بهره‌برداری، ثبت نام ماشین آلات و همچنین نظارت بر اجرای پروژه‌های صنعتی و معدنی است.  

رئیس انجمن مدیران صنایع شهرستان ساوه گفت: هدف اصلی از تشکیل خانه صنعت در شهرستان ساوه علاوه بر تحقق مواردی که ذکر شد،  کاهش مراجعات به مرکز استان و تسهیل در ارائه خدمات به متقاضیان ساوه و زرندیه است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد از صنایع استان مرکزی در شهرستان های ساوه و زرندیه فعالیت می کنند، افزود: وجود چنین ساز و کاری برای این حجم از صنایع و رفع و رجوع فوری مشکلات و پیگیری خواسته های صنعتگران در این مناطق ضروری بود.  

رضوانی گفت: خانه صنعت و معدن یک تشکل بخش خصوصی است که اعضای هیات مدیره آن از بین نمایندگان انجمن های تخصصی مرتبط از طریق سیستم انتخابات برگزیده می‌شوند و امیدواریم با افتتاح این دفتر در ساوه،  شاهد پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر صنعت منطقه باشیم.

وی تاکید کرد: هم افزایی و هماهنگی با صنعتگران به منظور رفع موانع تولید و بسترسازی برای تقویت و تبلور بخش خصوصی و نیز شکوفایی اقتصاد کشور از عمده اهداف خانه های صنعت و معدن در کشور است و در استان مرکزی نیز عزم مسئولان و متولیان صنعت برای بهبود و ترقی فضای کسب و کار در حوزه های صنعتی جدی است.

رئیس انجمن مدیران صنایع ساوه گفت: برای بهبود فضای کسب و کار و برداشتن موانع حوزه صنعت به حضور موثر بخش خصوصی در کنار دولتی نیاز است و در ساوه و زرندیه هم تلاش می شود تا با هم افزایی اتاق بازرگانی، خانه صنعت و انجمن‌های موثر و مرتبط علاوه بر ایفای نقش پررنگ در تصمیم سازی ها، به کمک تولیدکنندگان بیاییم.

وی گفت: یکی از ضرورت های امروز بخش صنعت کشور از میان برداشتن برخی مقررات و قوانین دست و پاگیر و بازدارنده است که این مساله وظیفه همه تشکل های مرتبط از جمله خانه های صنعت و معدن است.

رضوانی گفت: تشکل‌های بخش خصوصی از جمله خانه صنعت به حوزه دولتی کمک می کنند تا کیفیت دستورالعمل ‌های صادره کارشناسی‌تر توام با قدرت اجرایی بیشتری  باشند تا آثار نیک آن در بخش تولید و صنعت نمایان شود.

 

نظر شما