معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک:

همچنان حجم ورودی نسبت به خروجی بیمارستان ها زیاد است

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۰۷:۰۷:۰۲
کد خبر: ۱۱۷۱۰۴۸
همچنان حجم ورودی نسبت به خروجی بیمارستان ها زیاد است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک از تفاوت ۲۰ درصدی ورودی بیمارستان ها نسبت به ترخیص و خروج بیماران خبر داد.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر بهمن صادقی سده، بیان کرد: میانگین بستری روزانه حدود ۶۰ نفر و موارد ترخیص بیماران در سطح شهرستان حدود ۴۰ الی ۴۵ نفر است که این تفاوت نشان دهنده آمار افزایشی موج چهارم است.
وی افزود: یکی از اقدامات مدیریتی مناسب که در بستری بیماران صورت گرفته، راه اندازی بخش درمان سرپایی و فعال کردن مراکز درمان در منزل بوده است که این دو مورد از اقدامات خیلی موفق در دوره بحرانی پیک چهارم بوده و گسترش کلینیک های تنفسی و کلینیک های ۱۶ و ۲۴ ساعته از دیگر اقدامات مهم بودند که تمامی این اقدامات حدوداً باعث کمک به تعادل در تعداد موارد ورودی و خروجی مراکز درمانی شده است.
وی ادامه داد: طبق بررسی های صورت گرفته هنوز هم موارد ورودی ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر از ترخیص است.
وی افزود: در حال حاضر تمامی بیمارستان های استان از جمله آیت الله طالقانی اراک(سانتر زنان) درگیر بیماری کووید هستند.
وی ادامه داد: در این مرکز بخش مجزایی برای مادران باردار که مبتلا به کرونا هستند اختصاص داده شده است و اگر مادر شرایط بحرانی پیدا کند قطعاً از خدمات تخصصی و فوق تخصصی این بیمارستان استفاده می شود و در صورت لزوم از اقدامات ارجاعی به سایر بیمارستان ها از جمله بیمارستان امیرالمومنین (ع) استفاده خواهیم نمود.
وی افزود: سانتر اصلی پذیرش بیمار کرونایی بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک است و بیماران بعد از پیگیری در صورت لزوم به بیمارستان های حضرت ولی عصر(عج)، آیت الله خوانساری و امیرکبیر اعزام می شوند.
دکتر صادقی در پایان ضمن اشاره به تکمیل ظرفیت تمامی مراکز درمانی، خاطرنشان کرد: تنها شهرستان های تفرش و محلات شرایط پایدارتری نسبت به باقی شهرستان ها دارند، اما به نظر می رسد ظرفیت این دو شهرستان نیز در چند روز آینده تکمیل خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز