۱۴ شهرستان قرمز مازندران نارنجی شدند

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۰:۳۲:۲۳
کد خبر: ۱۱۷۱۱۷۲
۱۴ شهرستان قرمز مازندران نارنجی شدند
براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با کاهش شمار مبتلایان به بیماری کووید١٩ در مازندران، ۱۴ شهرستان استان از وضعیت رنگ‌بندی پرخطر قرمز کرونایی خارج شدند.

به گزارش برنا؛ طبق این ارزیابی که از طریق سامانه ماسک وزارت بهداشت منتشر شد، از ۱۸ شهرستان با رنگ بندی قرمز کرونایی ۱۴ شهرستان از این وضعیت خارج شده است و تنها چهار شهرستان بهشهر، ساری، آمل و رامسر همچنان در وضعیت قرمز باقی مانده‌اند.

همچنین شهرستان های بابل، گلوگاه، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی، نکا، قائمشهر، فریدونکنار، بابلسر، محمودآباد، نور، نوشهر و تنکابن که پیشتر دروضعیت قرمز قرار داشتند، اکنون وارد رنگ‌بندی نارنجی کرونایی شدند.

شهرستان‌های عباس‌آباد و کلاردشت که پیش از این در وضعیت نارنجی به سرمی بردند، بدون تغییر در رنگ‌بندی سابق خود ثابت ماندند و شهرستانهای نارنجی سیمرغ و میاندرود نیز با تغییر رنگبندی زرد شدند.

مازندران از هفته دوم فروردین با تغییر رنگ بندی ۶ شهرستان به طور رسمی وارد موج چهارم ویروس کرونا شد. در ۱۱ فروردین شهرستان قائمشهر وارد رنگ بندی نارنجی شد و طی کمتر از ۴۸ ساعت در ۱۳ فروردین رنگ کرونایی این شهرستان قرمز شد.

همزمان چهار شهرستان دیگر استان شامل ساری، آمل، رامسر و گلوگاه با تغییر رنگ بندی بر اساس الگوهای وزارت بهداشت از وضعیت زرد به شرایط نارنجی تغییر رنگ دادند.

اما طی فقط پنج روز به دلیل همه گیری بالا و سرعت شیوع ویروس کرونا در استان که بسیاری آن را ناشی از غلبه ویروس جهش یافته و عادی انگاری های نوروزی می دانند، در ۱۸ فروردین رنگ کرونایی ۱۸ شهرستان مازندران قرمز شد و چهار شهرستان باقی مانده نیز وارد وضعیت نارنجی شدند که تا روز گذشته یعنی دوشنبه ادامه داشت.

مازندران از نخستین علائم موج چهار کرونا طی کمتر از سه هفته به پیک خود رسید و در ۲۸ فروردین شمار بیماران کووید۱۹ بستری در بیمارستان های استان به یکهزارو ۶۴۴ نفر افزایش یافت که رشد ۲۷۰ درصدی را رقم زد.

همچنین شمار بیماران و مراجعان سرپایی مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در استان سه برابر افزایش یافت و از یک هزار و ۵۰۰ نفر در شرایط عادی به مرز پنج هزار نفر در روز رسید.

اما با وجود اینکه مازندران حدود سه روز در شرایط پیک به سر برد، اما از روزهای نخست اردیبهشت تا به امروز روند کاهشی شمار مبتلایان و بستری ها را سپری می کند.

بر اساس تازه ترین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، در حال حاضر یکهزار و ۳۵۵ بیمار کرونایی در سراسر استان بستری هستند و شمار مراجعان روزانه نیز به یک هزار و ۲۰۰ نفر به طور میانگین طی هفته جاری کاهش یافته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز