کمبود ۱۸هزار مترمکعبی حجم مخازن آب در مناطق شهری

۱۴۰۰/۰۲/۰۹ - ۱۲:۵۷:۴۶
کد خبر: ۱۱۷۲۲۶۶
کمبود ۱۸هزار مترمکعبی حجم مخازن آب در مناطق شهری
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی: میزان کمبود حجم مخازن در مناطق شهری ۱۸هزار مترمکعب و در مناطق روستایی استان ۱۵هزار مترمکعب است.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، حسین امامی در جلسه ستاد پایش تنش آبی خراسان جنوبی در راستای بررسی پایداری آب شرب در تابستان۱۴۰۰ که با حضور ویدئوکنفرانسی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد با اشاره به کاهش چشمگیر میزان بارندگی خراسان جنوبی در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته؛ از وجود ۱۳۴حلقه چاه در بخش شهری استان و ۲۲۶حلقه چاه در بخش روستایی برای تامین آب مورد نیاز خبر داد و افزود: ۳۰شهر با جمعیت ۴۷۸هزار و ۷۸۶نفر و ۹۸۵روستا در استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

وی به اقدامات مورد نیاز برای تامین آب ۱۱شهر دارای تنش آبی استان اشاره کرد و گفت: پروژه آبرسانی به درمیان با ۹۸درصد پیشرفت، آبرسانی به طبس با ۱۵درصد و آبرسانی به بیرجند با ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از پیش بینی آبرسانی به ۴۵۰روستای استان در پیک تابستان با تانکر خبر داد و گفت: ۱۳درصد جمعیت روستایی استان زیر پوشش آبرسانی سیار قرار دارد که از مجموع روستا‌های تحت پوشش و غیر تحت پوشش ۳۸۱روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

امامی همچنین از آبرسانی به ۳۰روستای استان تا انتهای خردادماه و ۱۰۰روستا تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در راستای کاهش میزان هدررفت آب نیز در سال جاری برنامه ریزی برای کاهش ۳درصدی میزان پرت آب در این مجموعه انجام شده است.

وی به میزان اعتبار طرح‌های مشترک اجرای شده با سایر نهاد‌ها در راستای آبرسانی به مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: این شرکت طرح‌های مشترک آبرسانی را با بنیاد علوی به مبلغ ۴میلیارد تومان، کمیته امداد امام خمینی(ره) به مبلغ ۷میلیارد تومان، بنیاد برکت ۸میلیارد تومان و بنیاد ابراهیمی ۲.۵میلیارد تومان انجام داده است.

امامی در خصوص اقدامات پیش بینی شده برای گذر از پیک تابستان در شهرستان طبس هم گفت: با توجه به کاهش ۵۹درصدی حجم سد نهرین که مهمترین منبع تامین کننده آب شهر طبس است با همکاری آب منطقه‌ای استان ظرفیت استفاده از سد دره بید برای تامین آب شهر فراهم شده که با این اقدام ۵۰لیتر بر ثانیه به ظرفیت تامین آب شهر طبس افزوده می‌شود که تا ۷۰لیتر بر ثانیه نیز قابلیت افزایش را دارد.

جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هم در این جلسه ضمن تقدیر از خدمات صورت گرفته در شرکت آب و فاضلاب استان و همکاری شرکت آب منطقه ای، خواستار تداوم فعالیت‌های شبانه روزی برای ارائه خدمات مطلوب به مردم خراسان جنوبی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز