استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:

۴طرح اقتصادی رهاورد ستاد توسعه خاوران خراسان جنوبی

۱۴۰۰/۰۲/۰۹ - ۱۶:۴۵:۱۲
کد خبر: ۱۱۷۲۳۲۹
۴طرح اقتصادی رهاورد ستاد توسعه خاوران خراسان جنوبی
استاندار خراسان جنوبی از امضاء چهار تفاهم نامه اجرای (M.D.F)، فورفورال، استیل کورد و روغن لانولین، به عنوان اولین میوه‌های ستاد توسعه خاوران خبر داد.
به گزارش برنا خراسان جنوبی، آقای ملانوری در نشست امروز و این هفته ستاد توسعه خاوران با بیان اینکه مباحث اقتصادی و سرمایه گذاری پایه‌ی توسعه اقتصادی استان است، گفت: ۲طرح اقتصادی فورفورال و پرس ام دی اف، نهایی شده که با همکاری منطقه ویژه اقتصادی و در صورت لزوم به تسهیلات با حمایت حوزه اقتصادی استانداری در مرحله اجرایی قرار خواهند گرفت.

استاندار خراسان جنوبی افزود: دو طرح لانولین و استیل کورد نیز در نشست هفته آینده ستاد خاوران تایید نهایی خواهد شد.

وی از رؤسای کمیته‌های ستاد خاوران و تمامی مسئولان خواست: رسیدگی به مسائل مربوط به ستاد خاوران را که با هدف توسعه و پیشرفت اقتصادی استان شکل گرفته بیش از پیش جدی گرفته و در اولویت کاری خود قرار دهند.

استاندار تاکید کرد: برای پرورش تفکر توسعه‌ای در بین نسل جدید ضروری است ایده‌های خوب دانش آموزان و دانشجویان را مدنظر گرفته و در این ستاد مطرح و در صورت تایید اجرایی کرد.

ملانوری با اشاره به اینکه حرکت به سمت سرمایه گذاری و توسعه و رفع مشکلات سرمایه گذاران مهمترین هدف این ستاد است افزود: در حوزه معادن و کشاورزی باید به دنبال ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره تولید در استان باشیم تا بتوانیم برای نیروی بیشتر ایجاد اشتغال کنیم.

وی افزود: ضروری است ستاد خاوران که به عنوان یک الگو از سوی مقامات کشوری تایید و مورد تشویق قرار گرفته و الگویی برای سایر استان‌های کشور شده، از سوی کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی هر چه بیشتر برای مردم معرفی و اهداف توسعه‌ای این ستاد بازگو شود.
 
در این نشست دو سرمایه گذار با ارائه دو طرح و ایده حضور داشتند.

دو طرح مذکور شامل ایده راه اندازی هلدینگ معدنی برای پشتیبانی معادن غیرفعال استان با تزریق ماهیانه ۲۰میلیارد تومان از سوی سرمایه گذار با هدف و چشم انداز تقویت و فعال کردن معادن راکد و نیمه فعال استان و ایجاد اشتغال بیشتر است.

طرح دوم نیز در خصوص کشت مکانیزه پنبه تا تولید پوشاک با ظرفیت اشتغال زایی بیش از ۸هزار نفر و تکمیل زنجیره نساجی و تولید پوشاک استان است.

اعضای ستاد خاوران این طرح‌ها را بررسی و مقرر شد با تشکیل جلسات تخصصی در کمیته‌ها، این دو طرح در صورت تایید نهایی در نشست بعدی ستاد خاوران به تصویب برسد.

 

نظر شما