۵۳ هزار متر مکعب طرح‌های آب شیرین کن استان بوشهر در مدار تولید

۱۴۰۰/۰۲/۱۰ - ۱۱:۲۵:۰۱
کد خبر: ۱۱۷۲۵۳۴
۵۳ هزار متر مکعب طرح‌های آب شیرین کن استان بوشهر در مدار تولید
استاندار بوشهر گفت: ۵۳ هزار متر مکعب از ۱۵۰ هزار متر مکعب طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهر‌ها و روستا‌های استان وارد مدار تولید شده است.

به گزارش برنا؛ عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر با بیان اینکه تامین آب آشامیدنی یکی از اولویت‌های استان است گفت: در این راستا اقدامات مهمی تدوین و عملیاتی شده که با تکمیل آن‌ها مشکل آب شهر‌ها و روستا‌ها برطرف می‌شود.

او با اشاره به ساخت طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر به ظرفیت بیش از ۱۵۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز اشاره  کرد و گفت : اکنون به  ظرفیت ۵۳ هزار متر مکعب از این طرح ها وارد مدار تولید شده است و امسال هم بخش عمده‌ای از طرحهای آب‌شیرین‌کن در شیرین‌سازی آب دریا فعال می‌شود.

گراوند با اشاره به افتتاح طرح‌های آب‌شیرین‌کن در روستا‌ها و شهر‌ها در فصل تابستان گفت: در فصل تابستان امسال با ظرفیت‌های مختلف در شهر‌ها و روستا‌ها از طرحهای آب‌شیرین‌کن وارد چرخه تولید می‌شود.

او بیان کرد: در حوزه سدسازی در استان بوشهر اقدامات مهم و تاثیرگذاری انجام شده سد دالکی با ۹ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفته شد و اکنون بالای ۳۹ درصد ساخته شده و به‌زودی اعتبار مصوب ۴۰ میلیارد تومانی این طرح تخصیص می‌یابد و پرداخت می‌شود.

گراوند از افتتاح سد خائیز تنگستان در سه تا چهار هفته آینده خبر داد و گفت: ساخت سد با ظرفیت ۱۶ میلیون مترمکعب در مدت سه سال سابقه نداشته و نشان از تلاش شبانه‌روزی در این حوزه برای تحقق مطالبات مردم است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در ساخت سد دشت پلنگ به صورت فینانس خارجی به ظرفیت ۱۵۰ میلیون متر مکعب سهم ۷.۵ درصد آن پرداخت شده است ،  گفت: سد باغان هم با ظرفیت ۳۲ میلیون متر مکعب بالای ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با افتتاح آن به ۲ شهرستان و ۲۸ روستا آبرسانی می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز