آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۱:۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۱۷۲۸۹۷
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
تداوم موارد بستری بیماران کرونایی و سرپایی به رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها وابسته است.

به گزارش برنا؛ دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی با بیان اینکه بستری روزانه بیمارستان‌های خراسان جنوبی با شیب ملایم در حال کاهش است، گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته خیز چهارم کرونا با تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها روند کاهشی بیشتری خواهد داشت.

شریف‌زاده گفت: در حال حاضر ۳۰۵بیمار مبتلا به بیماری‌های حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که نسبت به روز‌های قبل مقداری کاهش داشته است و از این تعداد حدود ۱۸۹بیمار مبتلای قطعی به کرونا بوده‌اند.

وی گفت: آمار فوتی‌های کرونا در استان تا دیروز به ۸۲۷نفر رسید و با توجه به افزایش موارد بستری از فروردین امسال تا کنون در حال حاضر شاهد روند افزایشی مرگ و میر ناشی از کرونا هستیم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی افزود: از قبل هم پیش‌بینی داشتیم که موارد مرگ در این هفته و احتمالا هفته آینده افزایش پیدا کند و به طور طبیعی دو تا سه هفته بعد از افزایش موارد بستری شاهد افزایش موارد مرگ در بیمارستان‌ها هستیم.

شریف‌زاده گفت: متاسفانه در پیک چهارم کرونا هم این روند شکل گرفت و طی ۲روز گذشته ۱۰نفر در استان خراسان جنوبی بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

وی افزود: امیدواریم همچنان که موارد بستری و موارد سرپایی مثبت روند کاهشی به خود گرفته با رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها این روند کاهشی در هفته آینده هم تداوم یابد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بیشترین آمار بستری در بیمارستان، ولی عصر(عج) بیرجند مربوط به دوم اردیبهشت ماه است که ۱۵۵بیمار بوده است گفت: این آمار از سوم اردیبهشت روند نزولی به خود گرفته است.

شریف‌زاده افزود: با این وجود ورود بیماران به بخش مراقبت‌های ویژه روند افزایشی دارد و متاسفانه تعدادی از این بیماران هم بدحال هستند.

وی گفت: در حال حاضر چهار شهرستان بیرجند، فردوس، طبس و زیرکوه در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های سرایان، سربیشه و قاینات در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های خوسف، بشرویه، درمیان و نهبندان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا افزود: احتمالا در رنگ‌بندی جدید شهرستان بیرجند از قرمز پررنگ به قرمز تغییر رنگ دهد و تغییر رنگ برخی شهرستان‌ها هم محتمل است.

نمودار شناسایی بیماران مبتلا به کرونا و بستری بیماران کرونایی در موج چهارم کرونا از اوایل هفته دوم فروردین امسال در خراسان جنوبی صعودی شد و شهرستان بیرجند بیشترین موارد مثبت جدید را در این مدت به خود اختصاص داده است.

موارد بستری بیماران تنفسی در هفته‌های اخیر نسبت به اسفند سال گذشته افزایش سه برابری داشته و بستری بیماران کرونا مثبت در بیمارستان‌های خراسان جنوبی نیز هشت برابر شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز