افزایش اعتبارات شهرداری بوشهر به ۶۵۳ میلیارد تومان

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۱:۲۷:۴۵
کد خبر: ۱۱۷۲۹۰۲
افزایش اعتبارات شهرداری بوشهر به ۶۵۳ میلیارد تومان
شهردار بوشهر با اشاره به افزایش ۲ برابری اعتبارات عمران شهری بوشهر گفت: سال گذشته ۲۹۹ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که امسال این میزان به ۶۵۳ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش برنا؛ حسین صالحیان، شهردار بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح و اجرا 15 عمران شهری همزمان با روز شوراها در شهر بوشهر گفت: این پروژه‌ها در بخش‌های گوناگون افتتاح، کلنگ‌زنی و اجرا می‌شود.

شهردار بوشهر به اشاره به روند اجرا تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی بوشهر تصریح کرد: این پروژه قرار بود در مدت 18 ماه ساخته شود ولی به سبب تعلل پیمانکار این مهم محقق نشد و اکنون با عزل این پیمانکار مجری بعدی انتخاب می‌شود تا در مدت تعیین شده این پروژه را تکمیل کند.

او پروژه چرخ و فلک بوشهر را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این طرح با مشارکت بخش خصوصی ساخته می‌شود گفت: پس از انتخاب اعضای جدید شوراهای اسلامی بوشهر تصمیم جدیدی اتخاذ شد و بر اساس برنامه زمانبندی در مدت 90 روز تکمیل می‌شود.

صالحیان بودجه سال گذشته شهرداری بوشهر را 299 میلیارد تومان دانست و خاطر نشان کرد: سال گذشته بودجه 1400 شهرداری بوشهر با افزایش بیش از 2 برابری به میزان 653 میلیارد تومان مصوب شد که 119 پروژه عمران شهری تدوین و تعریف شده است.

شهردار بوشهر با اشاره به تخصیص 60 میلیارد تومان برای اجرا پروژه‌های عمران شهری در بخش‌های مختلف تصریح کرد: درجه شهرداری بوشهر 10 تعیین شده که با ارتقا آن به 11 تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری بهتر و بیشتر می‌شود.

او اجرا پروژه فانوس دریایی بوشهر را یکی از پروژه‌های رها شده نام برد و بیان کرد: بخشی از این پروژه در شورای پنجم اجرا شده ولی پس از مدتی رها شده و اسکلت ساخته شده رو به فرسودگی است که در این راستا یک مشاور برای ادامه این پروژه تعیین شده است.

صالحیان اجرا طرح جاده سلامت در واگذاری بخشی از اراضی نظامی به شهرداری بوشهر افزود: با زمین تخصیصی و عقب‌نشینی فنس پایگاه نظامی طرح‌های مختلف عمران شهری از جمله جاده سلامت اجرا می‌شود.

شهردار بوشهر اجرا جاده محله سرتل به محور نیروگاه اتمی بوشهر را یکی دیگر از پروژه‌ها دانست و با بیان اینکه این پروژه با عنوان «تل پی تل» ساخته می‌شود خاطر نشان کرد: این پروژه که اعتبار آن تعیین شده با مشارکت سازمان انرژی اتمی به‌زودی اجرا می‌شود.

او با اشاره به اجرا طرح‌های گردشگری و نقش بافت تاریخی بوشهر در این حوزه تصریح کرد: امسال 8 میلیارد تومان برای اجرا طرح‌های مختلف در بافت تاریخی بوشهر تخصیص یافته که در این راستا از شرکت آب و فاضلاب بوشهر در اجرا طرح فاضلاب در بافت تاریخی قدردانی می‌شود.

شهردار بوشهر با تأکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمران شهری افزود: برای نخستین بار برای تکمیل پروژه‌های عمران شهری، با همکاری اعضای شورای اسلامی برنامه زمانبندی تعریف شده است.

صالحیان توجه به معیشت کارکنان شهرداری، پرداخت بدهی شهرداری به اصحاب رسانه و رسیدگی ویژه به دفع پسماند را از دیگر موارد دانست و بیان کرد: برای دفع پسماند اقدامات موثر در حال اجرا است که این مطالبه به حق شهروندان محقق می‌شود.

او با اشاره به تخصیص 40 میلیارد تومان برای آسفالت کوچه‌ها تصریح کرد: با  این اعتبار تمام کوچه‌های خاکی بوشهر ساماندهی و آسفالت می‌شود.

شهردار بوشهر خرید و نصب یک‌هزار سطل زباله ویژه محلات، جمع‌آوری و نگه‌داری سگ‌های ولگرد در سطح شهر را از دیگر برنامه‌ها دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز