افزایش ظرفیت تولید اکسیژن در دو بیمارستان بوشهر

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۱:۳۵:۳۴
کد خبر: ۱۱۷۲۹۰۶
افزایش ظرفیت تولید اکسیژن در دو بیمارستان بوشهر
رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: ظرفیت تولید اکسیژن در دو بیمارستان شهدای خلیج‌فارس و شهدای هسته‌ای بوشهر افزایش یافت.

به گزارش برنا؛ عاطفه اسفندیاری، رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر با اشاره به افزایش بیماران بستری در بخش‌های ویژه کرونایی و نیاز به اکسیژن بیشتر گفت: یک دستگاه تبدیل اکسیژن مایع به گاز، ۱۵۰ کپسول اکسیژن، یک مخزن ۱۶ تنی مایع اکسیژن، ۱۰۰ عدد کپسول اکسیژن ساز و یک دستگاه اکسیژن ساز با تولید ۶۰۰ لیتر بر دقیقه مربوط به اورژانس هسته‌ای خریداری و تهیه و همچنین دو دستگاه اکسیژن ساز در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس نیز تعمیرات اساسی شده است.

او افزایش ظرفیت اکسیژن ساز در دو بیمارستان یاد شده را برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ ضروری دانست که این مهم به همت رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و تلاش و پیگیری‌های تیم مدیریتی بیمارستان شهدای خلیج فارس محقق شد.

مدیر داخلی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر نیز گفت: دستگاه اکسیژن ساز در مردادماه سال ۱۳۹۹ در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر نصب و بهره‌برداری شد تا ظرفیت اکسیژن تولیدی در این بیمارستان به حدود ۱۵۰۰ لیتر بر دقیقه برسد.

 نظر غلامی افزود: تامین این حجم اکسیژن با استقرار دستگاه‌های اکسیژن ساز مرکزی، یکی از دستاورد‌های مهم و اطمینان‌بخش برای مقابله با کرونا بوده است که برای خرید و افزایش ظرفیت جدید دستگاه اکسیژن نزدیک به دو میلیارد تومان هزینه شده است.

او تاکید کرد: اکسیژن مدیکال با خلوص و فشار استاندارد یکی از مهمترین و موثرترین راه‌های درمان بیماری کووید ۱۹ است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز