مدیرکل منابع طبیعی مازندران:

کشفیات قاچاق چوب آلات جنگلی در مازندران رشد یافت

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۱:۳۲:۲۰
کد خبر: ۱۱۷۲۹۱۹
کشفیات قاچاق چوب آلات جنگلی در مازندران رشد یافت
مدیرکل منابع طبیعی مازندران با اشاره به تشدید برخورد با قاچاقچیان چوب آلات جنگلی گفت: میزان کشفیات قاچاق چوب سال قبل با رشد مواجه بوده است.

به گزارش برنا؛ اسحاق عظایی،  مدیرکل منابع طبیعی مازندران- ساری با بیان اینکه منابع طبیعی تمامی تلاش را برای حفاظت از منابع طبیعی و مقابله با قاچاق چوب قرار داده است، به عوامل بروز قاچاق و قطع درختان اشاره کرد و گفت: با توجه به طرح تنفس جنگل و تعطیلی بهره برداری و وجود هشت کارخانه عظیم سلولزی که مواد اولیه آن چوب هستند، از جمله مسائل است.

او گفت: با وجود تعطیلی بهره برداری و طرح تنفس، افزایش تقاضا و کمبود عرضه، تقاضا برای خرید چوب آلات قاچاق افزایش یافته است.

این مسئول ادامه داد: همچنین افزایش شمار بیکاران سبب شده تا یک عده برای نیاز و عده‌ای نیز برای آز به قاچاق چوب و برداشت غیرقانونی اقدام کنند.

عطایی گفت: با هماهنگی با دستگاه‌های قضائی و تلاش نیروهای یگان حفاظت، ۹۴۵ نفر در سال گذشته دستگیر شدند که نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است و در زمینه چوب آلات قاچاق نیز با افزایش ۱۰ درصدی روبرو بودیم.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری با بیان اینکه قوانین برای جلوگیری از قاچاق چوب بازدارنده نیست، گفت: جریمه‌هایی که اعمال می‌شود، بازدارنده نیست و بازنگری در این بخش الزامی است.

منبع: مهر

نظر شما