احتمال وقوع سیلاب و روان آب همچنان تا ۴۸ ساعت آینده

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۱۱:۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۱۷۳۸۶۷
احتمال وقوع سیلاب و روان آب همچنان تا ۴۸ ساعت آینده
مدیریت بحران خراسان جنوبی با توجه به احتمال وقوع رواناب و سیلاب تا صبح چهارشنبه از مردم خواست، به توصیه‌های پیشگیرانه توجه کنند.

به گزارش برنا خراسان جنوبی،مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: براساس پیش بینی‌های هواشناسی با ادامه فعالیت سامانه بارشی، وقوع رگبار‌های شدید و نقطه‌ای و همچنین بروز صاعقه و تگرگ در تمام استان دور از انتظار نیست، لذا هم استانی‌ها بویژه بهره برداران بخش کشاورزی باید تدابیر لازم را برای کاهش خسارات احتمال در نظر بگیرند.


میرجلیلی از ادامه آماده باش ۱۳۲ تیم امدادی برای امدادرسانی به حوادث احتمالی خبر داد و از عشایر خواست تا ۴۸ ساعت آینده از چرای دام‌های خود خودداری و گلخانه داران، مرغداران، دامداران پیش بینی‌های لازم را انجام دهند و رانندگان سفر‌های غیرضرور را لغو کنند.

 

وی با بیان اینکه بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته استان قابل توجه بوده است گفت: این بارش‌ها خوشبختانه خسارات جانی نداشت و ۲۳ اکیپ برای برآورد خسارت‌های به مناطق مختلف استان اعزام شدند


مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در این مدت به ۵۳ نفر از افراد گرفتار در سیلاب در روستا و محور‌های موصلاتی امداد رسانی شد و ۵ خودرو نیز رها سازی شد.


میرجلیلی با بیان اینکه شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس، طبس، نهبندان و بشرویه بیشترین بارندگی را داشتند افزود: سیلاب برخی از محور‌های شهرستان طبس را بطور موقت مسدود کرد و در نهبندان هم سبب قطع برق شد.

 

نظر شما