مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد:

خسارت ۱۰تا۳۰ درصدی باران به ۱۶رشته قنات کشاورزی

۱۴۰۰/۰۲/۱۴ - ۱۵:۴۲:۴۶
کد خبر: ۱۱۷۴۴۴۱
خسارت ۱۰تا۳۰ درصدی باران به ۱۶رشته قنات کشاورزی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی: باران شبانه روز گذشته به ۱۶رشته قنات کشاورزی ۱۰تا۳۰ درصد خسارت وارد کرد

به گزارش برنا خراسان جنوبی، میرجلیلی گفت: پیرو اخطاریه‌ها و هشدار‌های مدیریت بحران بارندگی قابل‌ ملاحظه‌ای را شاهد بودیم به طوری که در برخی مناطق در کمتر یک روز حدود ۴۰میلیمتر باران بارید ولی با این وجود، خسارات این بارشها کاهش چشمگیری داشت.

 وی افزود: با آماده‌باش ۱۳۲تیم امدادی و عملیاتی که تا ظهر فردا ادامه دارد تا کنون به ۱۶۷نفر افراد گرفتار در سیلاب که اکثراً در روستا‌ها و محور‌های مواصلاتی بودند امدادرسانی شد. 

  مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه خسارات بارندگی‌ها بدون تلفات جانی بود گفت: همچنین ۸خودرو که در سیلاب گرفتار شده بودند رهاسازی شدند.

 میرجلیلی افزود:در شبانه روز  آبگرفتگی در ۲۸واحد مسکونی رخ داد که بلافاصله به همت نیرو‌های امدادی و عملیاتی مرتفع شد.

 وی گفت: همچنین ۲محور مواصلاتی در شهرستان طبس به دلیل طغیان رودخانه‌ها در روستا‌ها مسدود شد که با تلاش راهداران و نیرو‌های عملیاتی بازگشایی شد و در حال حاضر هیچ محوری در استان مسدود نیست.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بارش ها موجب قطع برق در ۲شهرستان نهبندان و طبس شد که این مشکل توسط امدادگران حل شد.

میرجلیلی افزود: آب شستگی راه‌های روستایی و ایل راههای عشایری هم در حال بازسازی است.

 

وی گفت: بارشها به باغات و مزارع خسارت زد و باعث تلف شدن دام برخی از دامداران استان شد که ۲۳ اکیپ برآورد خسارت در حال جمع‌بندی خسارات هستند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با توجه به تداوم بارشها تا ظهر فردا و احتمال بارش شدید نقطه ای در برخی مناطق از عشایر خواست در این مدت از چرای دام در مراتع خورداری کنند.

 

پرهیز از سفرهای غیرضرور و تدابیر لازم از سوی کشاورزان، دامداران و عشایر از دیگر توصیه های میرجلیلی با توجه به شرایط جوی در این مدت شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز