استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

امضا و مبادله ۳ تفاهم نامه در ستاد توسعه خاوران

۱۴۰۰/۰۲/۱۸ - ۲۱:۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۱۷۶۲۰۰
امضا و مبادله ۳ تفاهم نامه در ستاد توسعه خاوران
تفاهم نامه سرمایه گذاری در بخش های تولید لاستیک، روغن لانولین و صنایع چوب امضا شد.

به گزارش برنا ،حمید ملانوری در این نشست گفت: طرح تولید استیل کورد با سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۱۵۰ نفر با مشارکت شرکت کویر تایر زیر مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری امید وابسته به بانک سپه به امضا رسید.

وی افزود: با توجه به اینکه تشریفات قانونی این طرح در حال انجام است به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و دوره سرمایه‌گذاری یک ساله است.

وی اظهار داشت: با توجه به توجیه اقتصادی که طرح استیل کورد دارد، شرکت سرمایه‌گذاری امید تمایل داشت کل طرح را سرمایه‌گذاری کند اما از آنجایی که به دنبال تحرک مردم برای مشارکت در سرمایه‌گذاری هستیم، زمینه سرمایه‌گذاری مردم استان را در این طرح ایجاد کردیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در این طرح ۵۱ درصد شرکت کویر تایر سرمایه‌گذاری می‌کند و بقیه آن مردم استان می‌توانند سهم بخرند و سرمایه‌گذاری کنند در غیر این صورت سرمایه‌گذار سوم که اعلام آمادگی دارد، ورود خواهد کرد.

"استیل کورد در صنعت تایرسازی برای تولید تایرهای رادیال مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صنعت تولید تسمه هم کاربرد دارد".

ملانوری افزود: در طرح‌هایی که مطئمن از توجیه اقتصادی آن هستیم، در صحنه عمل با انتخاب مدیرانی که توانایی دارند، طرح‌ها را اجرایی می‌کنیم تا مردم هم اعتماد کنند و مشارکت اقتصادی داشته باشند.

وی گفت: طرح دیگری که در قالب تفاهم‌نامه به امضا رسید، طرح تولید روغن لانولین (روغن پشم) از پشم گوسفند به عنوان یک طرح منحصر به‌فرد در کشور است.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: این طرح با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان و اشتغال ۲۴ نفر در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با دوره سرمایه‌گذاری ۶ ماهه اجرا خواهد شد.

وی گفت: سالانه ۲۰۰ تن روغن لانولین از خارج کشور وارد می‌کنیم در حالی که ظرفیت تولید آن در کشور وجود دارد.

ملانوری بیان کرد: این طرح با مشارکت مردم و اتحادیه شرکت‌های تعاونی عشایر خراسان جنوبی و سرمایه‌گذاری بخش خصوص در استان اجرا می‌شود تا تولید این نوع روغن را اولین بار در کشور در خراسان جنوبی داشته‌ باشیم.

وی افزود: طرح پرس ام دی اف با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان و اشتغال ۲۰ نفر از دیگر تفاهم‌نامه‌هایی است که به عنوان اولین ثمرات ستاد توسعه خاوران به امضا رسید و این طرح در منطقه ویژه اقتصادی استان در دوره ۶ ماهه اجرایی خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح ام دی اف دارای توجیه اقتصادی در داخل استان و کشور است و با انگیزه‌ای که سرمایه‌گذار طرح دارد، ما از این طرح حمایت می‌کنیم که هرچه سریعتر اجرایی شود.

وی اظهار داشت: این سه طرح که در جلسات قبلی ستاد توسعه خاوران به جمع‌بندی رسیده بود، امروز در قالب تفاهم‌نامه به امضا رسید.

استاندار خراسان جنوبی نهم اردیبهشت امسال در پنجمین نشست ستاد توسعه خاوران که با حضور روسای کمیته‌های ذیل ستاد در دفتر استاندار برگزار شد، از آماده شدن چهار تفاهم‌نامه اجرای طرح (M.D.F)، فورفورال، تولید استیل کورد و روغن لانولین به عنوان اولین ثمرات ستاد توسعه خاوران خبر داد.

ستاد توسعه خاوران با هدف به‌کارگیری همه ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی در فضایی هم‌افزا برای دستیابی به توسعه پایدار، همه‌جانبه و متوازن خراسان جنوبی، ۱۷ دی پارسال با حضور استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان در محل استانداری به طور رسمی راه‌اندازی و از سند توسعه خاوران هم رونمایی شد.

پنج کمیته تخصصی شامل «کمیته شناسایی و جذب نخبگان، فعالان و افراد موثر در حوزه سرمایه‌گذاری»، «کمیته شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در استان»، «کمیته شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی»، «کمیته اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی» و »کمیته پایش و ارزیابی عملکرد» ذیل ستاد توسعه خاوران فعالیت می‌کنند و دبیرخانه این ستاد در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی مستقر است.

ملانوری فروردین امسال در چهارمین نشست ستاد توسعه خاوران اعلام کرد: طرح راه‌اندازی "ستاد توسعه خاوران" در سطح ملی مورد تایید قرار گرفته و به عنوان یک الگو به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است

 

نظر شما