در محور دیلم استان بوشهر رخ داد؛

کشف محموله قاچاق لوازم منزل با پوشش ضایعات

۱۴۰۰/۰۲/۲۴ - ۱۲:۰۸:۰۱
کد خبر: ۱۱۷۸۷۴۴
کشف محموله قاچاق لوازم منزل با پوشش ضایعات
رئیس پلیس شهرستان دیلم از کشف محموله قاچاق کالا لوازم منزل به ارزش ۳ میلیارد ریال در پوشش حمل ضایعات در محور دیلم استان بوشهر خبر داد.

به گزارش برنا؛ سرهنگ رضا اسماعیلی، رئیس پلیس شهرستان دیلم ، با بیان اینکه شهرستان ساحلی دیلم از امنیت مطلوبی برخوردار است گفت: مشارکت مردم در مأموریت‌های پلیس در بخش‌های مختلف برخورد با تخلفات، ستودنی است.

فرمانده انتظامی دیلم با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های عمده مردم ساحل‌نشین دیلم، مبادلات مرزی و تجاری با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است افزود: دیلم در مبادلات تجاری و مرزی با کشورهای همسایه دارای پیشینه تاریخی بالایی است که در این راستا ظرفیت‌های مهمی در  عرصه بندری و گمرکی فراهم است.

رئیس پلیس دیلم، برخورد قاطع با قاچاق کالا را خط قرمز این شهرستان دانست و افزود: کالاهایی که بدون هویت، اسناد معتبر و پروانه گمرکی باشد خلاف و قاچاق محسوب می‌شود و تحت پیگیرد قانونی قرار می‌گیرد.

اسماعیلی، با اشاره به برخورد قاطع با قاچاق کالا بدون اغماض تصریح کرد: ایستگاه ایست و بازرسی شهید موسوی دیلم در راستای مبارزه با کالای قاچاق شبانه‌روز تمام فعالیت‌ها در عرصه حمل کالای قاچاق را مورد رصد و پایش قرار می‌دهد.

او از شناسایی محموله قاچاق در محور دیلم خبر داد و گفت: محموله کالای قاچاق که به‌صورت ماهرانه و حرفه‌ای در پوشش ضایعات جاسازی شده بود شناسایی و کشف شد.

فرمانده انتظامی دیلم با بیان اینکه در این زمینه دستگاه خودرو کامیونت حامل کالای قاچاق توقیف شد خاطر نشان کرد: مأموران انتظامی ایستگاه بازرسی شهید موسوی شهرستان دیلم ، حین کنترل وسایل نقلیه عبوری به یک دستگاه خودرو کامیونت که حامل ضایعات کارتن بود مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او بیان کرد: مأموران پلیس دیلم، در بازرسی دقیق از این خودرو، در زیر ضایعات و کارتن‌های بازیافتی مقادیر زیادی لوازم صوتی و تصویری، لوازم خانگی و پتو مسافرتی کشف کردند.

رئیس پلیس شهرستان دیلم با بیان اینکه برابر نظر کارشناسی ارزش محموله کالای کشف شده قاچاق 3 میلیارد ریال برآورد شده است تصریح کرد: در این ارتباط یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی دیلم شد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه شهرستان دیلم برای فعالیت و حمل کالای قاچاق ناامن است تأکید کرد: قاچاق کالا صدمات جبران‌ناپذیری به زیرساخت‌های اقتصادی، اشتغال‌زایی و تولیدی می‌زند که برخورد با قاچاق کالا در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

نظر شما