بیش از ۸۹ هزار نفر جمعیت بالای ۷۰ سال کرمانشاه واکسینه می‌شوند

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۱۳:۲۴:۲۰
کد خبر: ۱۱۸۲۲۱۴
بیش از ۸۹ هزار نفر جمعیت بالای ۷۰ سال کرمانشاه واکسینه می‌شوند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: جمعیت بالای ۷۰ سال در استان ۸۹ هزار و ۳۸۶ نفر است که کار واکسیناسیون برای آن‌ها در حال انجام است.

به گزارش برنا؛ محمودرضا مرادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال، گفت: سامانه salamat.gov.ir برای متولدین ۱۳۳۰ به قبل از امروز باز شده است.

او ادامه داد: براساس تصمیمات وزارت بهداشت از امروز، اول خردادماه واکسیناسیون براساس ثبت‌نام در سامانه و نوبت‌دهی از طریق پیامک است و دیگر از طریق مرکز بهداشت تماسی گرفته نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:کرمانشاه به لحاظ واکسیناسیون بهترین وضعیت در کشور را با ۶۲ درصد نوبت‌دهی در سامانه دارد و همچنین بالاترین واکسیناسیون در کلان منطقه غرب کشور که شامل استان‌های همدان،کردستان، ایلام و کرمانشاه است از آن کرمانشاه شده است.

تاکنون تعداد ۶۶ هزار و ۲۴۷ نفر در  کرمانشاه علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند

او با بیان اینکه تاکنون ۶۶ هزار و ۲۴۷ نفر در استان علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند، خاطرنشان کرد: جمعیت بالای ۷۰ سال در استان ۸۹ هزار و ۳۸۶ نفر است که کار واکسیناسیون برای آن‌ها در حال انجام است.

او ادامه داد: از این تعداد ۳۱ هزار و ۲۸۵ نفر جمعیت بالای ۸۰ سال که ۵۴ درصد آن مردان هستند، ۲۲ هزار و ۳۴۷ نفر جمعیت ۷۵ تا ۷۹ ساله که ۵۴ درصد شامل زنان می‌شود و ۳۵ هزار و ۷۵۴ نفر جمعیت ۷۰ تا ۷۴ ساله  هستند که ۵۷ درصد آن بانوان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: از کل جمعیت بالای ۷۰ سال حدود ۵۸ درصد شهری، ۳۳ درصد جمعیت روستایی و مابقی شامل جمعیت‌های ساکن در حاشیه‌ها و عشایر است.

او خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمت واکسیناسیون به این جمعیت اقدامات لازم از جمله افزایش مراکز و راه‌اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در کل استان پیش‌بینی و اغلب اجرایی شده است.

مرادی همچنین به رنگ‌بندی شهرستان‌ها یه لحاظ شیوع ویروس کرونا اشاره‌ای داشت و گفت:  رنگ‌بندی امروز که اول خرداد است نسبت به ۲۵ اردیبهشت تغییری نکرده و شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، اسلام آباد غرب، پاوه، کنگاور، سنقر وکلیایی، سرپل‌ذهاب، هرسین، گیلانغرب و جوانرود نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، قصرشیرین، و روانسر هم زرد هستند.

او با اشاره به روند کاهشی بیماری کرونا در استان، افزود: از نظر تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها که ملاکی برای ما است، روند کاهشی را شاهد هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز