استاندار مرکزی:

فرمانداران نظارت کافی را برای برگزاری نشست‌های انتخاباتی داشته باشند

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۱۳:۵۳:۴۱
کد خبر: ۱۱۸۲۲۷۶
فرمانداران نظارت کافی را برای برگزاری نشست‌های انتخاباتی داشته باشند
برگزاری تجمع‌های پیش از موعد انتخاباتی در این استان ممنوع است و فرمانداران باید مراقبت لازم را در این زمینه داشته باشند.

به گزارش برنا؛  سید علی آقازاده  در نشست ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی، افزود: فرمانداران شهرستان‌های استان باید نظارت کافی را برای برگزاری نشست‌های انتخاباتی در زمان مقرر داشته باشند و در صورت برگزاری هرگونه تجمع انتخاباتی غیررسمی و پیش از زمان تعیین شده، متخلفان را به مقام قضایی معرفی کنند.

وی ادامه داد: فعالیت تبلیغاتی برای انتخابات ریاست جمهوری از هفتم خرداد ماه جاری و رقابت‌های تبلیغی شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی  نیز ۲ هفته پیش از رای‌گیری خواهد بود و برگزاری هرگونه تجمع‌ انتخاباتی در مکان‌ بسته برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ممنوع است و باید برنامه‌های انتخاباتی در محیط های سرباز طراحی و اجرا شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در جریان انتخابات پیش رو، برای جلوگیری از شیوع موج بعدی کرونا در این استان، نیروی انتظامی باید در کنار فرمانداران شهرستان‌ها برنامه‌ریزی مناسبی را برای چهار روز تعطیلی هفته آتی داشته باشند.

آقازاده در بخش دیگری از سخنانش افزود: ۵۹ معبر برای جلوگیری از ورود خودروهای غیر بومی به استان مرکزی همانند سال گذشته و عید فطر در تعطیلات هفته آتی در مسیر های برون شهری کنترل جدی دارد و جاده‌های فرعی نیز مسدود می‌شوند.

وی اظهار داشت: مبتلایان و مراجعان سرپایی کووید ۱۹ به مراکز درمانی استان مرکزی در هفته چهارم اردیبهشت ماه نسبت به ۲ هفته گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است و موارد فوت و بستری این بیماران نیز در این مدت به یک سوم کمتر گزارش شده است.

استاندار مرکزی افزود: کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، موارد فوت و بستری این بیماران در مراکز درمانی استان مرکزی با همکاری مردم و دستگاه‌های استان محقق شده و این مهم نشان از عبور از پیک چهارم بیماری کووید ۱۹ در استان است.

آقازاده خاطرنشان کرد: استان‌های جنوبی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا وضعیت مناسبی ندارند و احتمال هجوم دوباره کووید ۱۹ با سویه هندی در این استان وجود دارد و درصورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممکن است دوباره شرایط دشوار بر استان حاکم شود.

وی، با یادآوری آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال در استان مرکزی گفت: این استان از نظر واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال از شرایط مناسبی برخوردار است  و پیش‌بینی می‌شود از پایان خرداد ماه واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در استان آغاز شود.

استاندار مرکزی افزود: پیشنهاد واکسیناسیون عوامل انتخابات، نیروی انتظامی و اعضای صندوق ارایه شده و امید می‌رود که تا پیش از برگزاری انتخابات واکسیناسیون این افراد انجام شود.

وی ادامه داد: یک‌هزار و ۱۸۴ صندوق رای در استان مرکزی پیش‌بینی شده و برای جلوگیری از ازدحام جمعیت ۱۱۰ صندوق به تعداد صندوق‌های رای افزوده شده‌ است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز