استاندار خراسان جنوبی:

موزه تاریخ سیاسی استان در ارگ کلاه فرنگی راه اندازی می شود

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۱۱:۳۵:۵۰
کد خبر: ۱۱۸۳۱۷۸
موزه تاریخ سیاسی استان در ارگ کلاه فرنگی راه اندازی می شود
استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به موقعیت و پیشینه ارگ کلاه فرنگی بیرجند، موزه تاریخ سیاسی استان در این مجموعه راه اندازی شود.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ ملانوری با ارائه این پیشنهاد در جلسه بررسی وضعیت صنعت گردشگری استان خاطرنشان کرد: با عنایت به تعدد و پراکندگی جاذبه های گردشگری در سطح استان، این حوزه یکی از محورها و پیشران های توسعه می باشد.

وی تأکید کرد: وجود ۴ اثر ثبت جهانی، بیش از ۹۰۰ اثر ثبت ملی و هزار و ۵۰۰ اثر شناسایی شده نشان می دهد شرایط خوبی به لحاظ گردشگری در استان داریم.

استاندار با اشاره به اقلیم و ظرفیت های استان متذکر شد: در سطح استان برخی جاذبه ها وجود دارند که شاید به طور عادی و طبیعی در شمار جاذبه های گردشگری نباشند اما می توانند در مسیر صنعت توریسم قرار بگیرند.

ملانوری ادامه داد: یک معدن، باغ زرشک، مزرعه زعفران، زمین زیرکشت گل نرگس و مواردی از این دست، شاید جاذبه گردشگری نباشند اما به کیفیتی اجرا شوند که به عنوان یک ظرفیت گردشگری، درآمدزایی به همراه داشته باشند.

وی افزود: استانی به وسعت خراسان جنوبی می تواند به پهنا و گستره ای که دارد، در گردشگری فعال باشد.

استاندار تصریح نمود: با عنایت به نقشی که صنعت گردشگری در مسائل توسعه ای،اشتغالزایی، تولید ثروت و درآمد دارد، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ملانوری تأکید کرد: صنعتی به کیفیت صنعت توریسم که کم آب بر بوده و اشتغالزایی و تولید ثروت به همراه داشته باشد، نداریم.

وی با اشاره به این که کسانی که استعداد و ذخایر لازم را ندارند، از این صنعت برخوردار نیستند، افزود: خراسان جنوبی به واسطه مرز مشترک با افغانستان، همجواری با چند مقصد گردشگری کشور، ذخایر در اختیار و ...در بحث گردشگری، هیچ چیزی کم ندارد.

به گفته وی؛ توسعه فرودگاه ها و افزایش تعداد پروازها را از ملزومات رونق صنعت گردشگری است.

استاندار هدف از برگزاری این جلسه را بررسی وضعیت استان در بحث گردشگری عنوان کرد و گفت: ما در جلسه شورای اداری قبل از سال، همه دستگاه ها را مکلف کردیم که برنامه عملیاتی خود را ارائه نمایند، میراث فرهنگی با توجه به شرایط خاصی که دارد باید برنامه عملیاتی ویژه ای تدوین نماید.

ملانوری متذکر شد: ما زمانی در بحث بهره برداری از صنعت گردشگری موفق خواهیم بود که برنامه عملیاتی قوی، عالمانه، کاربردی و دقیقی در این زمینه داشته باشیم.

به گفته وی؛ ما اگر به این جمع بندی رسیده ایم که گردشگری، محور توسعه است پس باید در برنامه عملیاتی خود، شرایط را به گونه ای پیش ببریم که این ظرفیت تقویت شود.

شایان ذکر است: در این جلسه که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیر صندوق کارآفرینی امید ، مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، گزارش مبسوطی از وضعیت استان به لحاظ جاذبه های گردشگری ارائه گشت.

راه اندازی دو رصدگاه در پلوند طبس و سه قلعه سرایان از برنامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که برای اولین بار در کشور عملیاتی می شود و برنامه ریزی برای تدوین اطلس گردشگری استان از خبرهای خوبی بود که در این جلسه عنوان شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز