معاون هواشناسی استان کرمانشاه خبر داد:

کرمانشاه در انتظار تابستان سوزان

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۱۲:۲۵:۴۲
کد خبر: ۱۱۸۳۲۱۹
کرمانشاه در انتظار تابستان سوزان
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه، گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد دمای هوای کرمانشاه، تابستان امسال گرمتر از نرمال و میانگین بلندمدت خواهد بود.

به گزارش برنا؛ علی محمد زوراوند، معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بررسی نقشه‌ها نشان می‌دهد دمای هوای تابستان امسال کرمانشاه یک درجه گرمتر از نرمال خواهد بود که البته این موضوع بر اساس پیش‌بینی‌ها است و ممکن است کاملا محقق نشود.

او با بیان اینکه این میزان گرما چندان زیاد و بی‌سابقه نیست، یادآور شد: برای تابستان سال گذشته پیش‌بینی شده بود که دمای هوای کرمانشاه دو درجه گرمتر از نرمال باشد که البته در نهایت بیشینه دمای هوا نیز در تابستان سال گذشته چندان بالا نرفت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه خاطرنشان کرد: موضوع دیگر درباره گرمای هوای امسال این است که گرما کمی زودتر از شرایط عادی آغاز و این امر باعث شده مردم شدت آن را بیشتر احساس کنند.

زورآوند با اشاره به چند روز گرمی که در اواخر اردیبهشت پشت سر گذاشتیم، عنوان کرد: در 31 اردیبهشت دمای 36 درجه برای شهر کرمانشاه به ثبت رسید که کم سابقه بود و چنین دمایی را معمولا در تیرماه شاهد هستیم.

او معتقد است، کم آبی و کاهش بارندگی‌ها نیز باعث می‌شود مردم شدت گرما را بیشتر احساس کنند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش بارندگی‌های استان هم یادکرد و ادامه داد: بر اساس آمار تا 26 اردیبهشت میانگین بارش‌های استان 299 میلی‌متر بوده که نسبت به میانگین بلندمدت 35 درصد و نسبت به سال گذشته 36 درصد کاهش داشته است.

به گفته زورآوند در شهر کرمانشاه نیز میانگین بارش‌ها نسبت به سال گذشته 42 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 28 درصد کاهش داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز