برگزاری اولین جلسه کانون یاریگران زندگی در ورزش و جوانان خراسان جنوبی

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۲:۳۳:۰۲
کد خبر: ۱۱۸۳۸۵۳
برگزاری اولین جلسه کانون یاریگران زندگی در ورزش و جوانان خراسان جنوبی
با حضور بهاری مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان استان، حسنی مقدم دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، قطبی معاون توسعه امور ورزش، قناد سرپرست معاونت امور جوانان، و غلامی مقدم رییس گروه ورزش همگانی و روستایی اداره کل در استانداری برگزار شد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ضمن استقبال از طرح کانون یاریگران ورزش گفت: ما هم در مجموعه استانداری فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها از این طرح حمایت لازم را انجام خواهیم داد.

بهاری خاطرنشان کرد: وجود خانه های ورزشی روستایی می تواند در اجرای این طرح کمک بزرگی به مجموعه ورزش و جوانان به عنوان مجری طرح و سلامت جامعه کند و حتما به صورت شش ماه یا یک سال ارزیابی لازم از این خانه ها صورت گیرد و خانه‌های ورزشی که فعالیت خوبی را داشته‌اند تشویق، و خانه‌های ورزش روستایی کم کارتر تشویق به فعالیت شوند و اگر این خانه ها بر اساس اهداف خودش پیش برود در کنار دهیاری ها می توانند در حوزه جوانان و کاهش آسیب های اجتماعی بیشتر منشاء خیر و برکات باشند.

حسن عزیزی مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سوم خرداد ماه سالروز فتح خرمشهر گفت: امیدوارم برگزاری این طرح با همکاری مجموعه استانداری فرمانداران و بخشداران در استان اجرایی و منشأ خیر و برکت باشد و بتوانیم رسالت خودمان را در حوزه مسئولیت های اجتماعی پیشگیری از اعتیاد بیش از پیش اجرایی و عملیاتی کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: کانون یاریگران ورزش در واقع یکی از کانون هایی است که در راستای مسئولیت های اجتماعی جامعه ورزش و جوانان استان و با هدف آگاهی بخشی و حساس سازی افکار عمومی جامعه و طرح ترویج فرهنگ ورزش پذیری در بین اقشار جامعه به ویژه جامعه هدف که نوجوانان و جوانان هستند پیگیری و دنبال می‌شود و به دنبال توانمندسازی و ارتقای مهارت های عمومی جامعه در بین قشر نوجوان و جوان است و در فرآیندی سیستماتیک در تمامی شهرستانهای استان تشکیل خواهد شد.

حسن عزیزی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت رسانه ها در راستای گفتمان سازی توسعه ورزش فعال و متوازن را در کانون های پرخطر با رویکرد محله محور اجتماع محور بتوانیم در شهرستان‌های مختلف استان برنامه ریزی و دنبال کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان در راستای ماموریت‌های ورزش و جوانان گفت: تجهیز و راه اندازی خانه های ورزش روستایی یکی از طرح های اثرکذار است که سال گذشته بالغ بر یکصد باب خانه ورزش روستایی با کمک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در روستاهای کم جمعیت، آسیب دیده و کمتر برخوردار مرزی تجهیز و راه‌اندازی شد.

وی افزود: دومین ماموریت ورزش و جوانان اجرای فعالیت ها و جشنواره های ورزشی با کمک هیات های ورزشی و دهیاری ها در نقاط آسیب پذیر، برگزاری دوره‌های توانمندسازی، مهارت افزایی و دانش افزایی، راه اندازی محیط های فعال ورزشی اعم از محیط ها و کانون ها تا آنها بتوانند با شناساندن به جامعه هدف شان مأموریت‌های اصلی حوزه کاری خودشان را به خوبی انجام دهند و در این حوزه ما هم به دنبال شبکه سازی عناصر فعال و تاثیرگذار در ایجاد پویش اجتماعی ورزش فعال در بین جوانان و نوجوانان مناطق کمتر برخوردار، آسیب دیده و مرزی هستیم که با ایجاد این کانون ها در مرکز و شهرستان ها با برگزاری مستمر جلسات و پیگیری نتایج قابل قبولی را به دنبال خواهد داشت.

محسن قطبی معاون توسعه ورزش هم در تشریح راه اندازی این کانون ها گفت: ما از طریق این کانون ها دنبال پر کردن اوقات فراغت و جایگزینی برای فراغت معتادان هستیم تا بتوانیم با ایجاد فضای مفرح و با نشاط اوقات فراغت آنان را غنی کنیم.

معاون توسعه امور ورزش اظهار داشت: در این طرح هیئت‌های ورزشی به عنوان بازوان اصلی اجرای این طرح هستند که در استان و شهرستان ها هیئت ها در راستای رسالت حوزه کاری خود فعالیت خواهند داشت.

قطبی ادامه داد: از ظرفیت خانه های جوانان، سازمان های مردم نهاد و مجمع جوانان استان نیز در اجرای این طرح استفاده خواهد شد و برنامه این هست که همه دست در دست یکدیگر بتوانیم با توجه به آمار بالای اعتیاد قدم مثبتی را برای توانمندسازی افراد معتاد برداریم و از این رو حوزه ورزش همگانی وظیفه بسیار خطیر و گسترده ای در اجرای این طرح خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز