آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا ۶ خرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۳/۰۶ - ۱۴:۳۳:۵۰
کد خبر: ۱۱۸۴۹۲۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا ۶ خرداد ۱۴۰۰
با ثبت یک مورد جدید فوت ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۹۰ نفر رسید.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۴ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۳۵ بیمار جدید شامل ۸ بستری و ۲۷ سرپایی شناسایی شدند.

 

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۴ مورد از بیرجند، ۱۰ مورد از قاین، ۳ مورد از نهبندان، ۲ مورد از درمیان، ۲ مورد از سربیشه، ۱ مورد از خوسف، ۱ مورد از بشرویه، ۱ مورد از سرایان و ۱ مورد از زیرکوه بوده است.

 

وی گفت: همزمان در ۲۲۴ آزمایش سریع کرونا ۳۲ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۲۰۴ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۸۳ نفر کرونا مثبتند.

 

دکتر مهدی زاده گفت:از این تعداد ۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۳ نفر نامساعد است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در شبانه روز گذشته ۵۲ بیمار با علائم تنقسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و در همین مدت ۴۰ بیمار شامل ۱۶ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

 

دکتر مهدی زاده گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۱۹ هزار و ۹۲۴ بیمار کرونا مثبت بهبود یافتند یا در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

 

وی افزود: تا روز گذشته ۵۷ هزار و ۵۳۶ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۲۰ هزار و ۸۹۷ بیمار شد.

 

 

 

واکسیناسیون بیش از ۳۷ هزار نفر در استان

 

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از آغاز طرح واکسیناسیون کرونا در استان تا کنون ۳۷ هزار و ۳۴۹ نفر از افراد گروه هدف در استان نوبت اول واکسن کرونا را  دریافت کرده اند.

 

 

دکتر مهدی زاده  افزود: ۳ هزار و ۶۵۶ نفر از این افراد نوبت دوم واکسن کرونا را نیز دریافت کرده اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز