مدیرکل گمرکات استان عنوان کرد:

۶۷ کشور مقصد کالاهای صادراتی استان مرکزی

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۰۹:۵۳:۰۵
کد خبر: ۱۱۸۵۴۴۳
۶۷ کشور مقصد کالاهای  صادراتی استان مرکزی
مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: کالاهای صادراتی این استان اکنون به ۶۷ کشور جهان صادر می‌شود که ۲۴ مصد صادرات کالا امسال برقرار شده و مراودات تجاری با آنان صورت گرفته است.

به گزارش برنا از اراک ، اسماعیل حسینی  افزود: صادرات کالا از گمرکات استان مرکزی در مدت مشابه سال گذشته به ۴۳ کشور دنیا انجام می شد.

وی ادامه داد: ۲۲۰ هزار و ۶۷۳ تن کالا به ارزش ۱۷۶ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۶۲۴ دلار امسال از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که این شاخص نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۵۶ و ۱۹۲ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی بیان کرد: بیشترین محموله‌های صادراتی این استان اممسال به کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان و ازبکستان ارسال شده و انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن‌های سنگین و سبک، شمش آلومینیوم، مواد غذایی و نوشیدنی‌ها، مصنوعات پلاستیکی و یکبار مصرف، مصونوعات شیشه‌ای و بلور، مقاطع فولادی، دستمال کاغذی و کاشی و سرامیک از جمله این کالاها بوده است.

حسینی ادامه داد: ۲۱ هزار و ۵۷۳ تن کالا به ارزش ۸۰ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۵۳۰ دلار کالا در این مدت به استان مرکزی وارد شد که این شاخص نیز در قیاس با  مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی ۴۶ و ۱۴۳ درصد افزایش دارد.

وی اظهار داشت: واردات کالا در این مدت از ۳۲ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، ترکیه، چین، هند و آلمان به استان مرکزی از انجام شده و عمده محموله‌ها شامل مواد اولیه تولید پوشک، پاکت آبمیوه، ماشین آلات، اجزا و قطعات، اسانس خوراکی، مواد اولیه خوراکی، موز سبز، مفتول فولادی و کویل آلومینیوم بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: ۱۵۱ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۲۸۳ میلیارد و ۷۹۳ میلیون و ۹۳ هزار ریال امسال در استان مرکزی تشکیل شد که این شاخص نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی و تعداد به ترتیب ۶۸۳ و ۱۱۰ درصد افزایش دارد.

حسینی افزود: گمرکات استان مرکزی امسال ۳۷۷ میلیارد و ۳۷۴ میلیون و ۷۶۱ هزار ریال درآمد ملی و استانی کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸۱ درصد افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در این مدت ۲۶۷ میلیارد و ۹۶۹ میلیون و ۹۳۱ هزار ریال بود که این درآمدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵۰ درصد افزایش یافته است.

 

نظر شما