تردید جدی بوریس جانسون درباره آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۱۴:۰۰:۳۶
کد خبر: ۱۱۸۵۵۴۰
تردید جدی بوریس جانسون درباره آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا
نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد شواهدی که تا به حال دیده است نشان نمی‌دهد که ویروس کرونا از آزمایشگاه شیوع یافته است.

به گزارش برنا؛ بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه با سی‌بی‌سی نیوز در کانادا گفت: گمان نمی‌کند منشاء ویروس کرونا آزمایشگاهی در استان ووهان چین باشد.

او در این مصاحبه گفت: «من در این‌باره ذهنم باز است، اما روراست بگویم شواهدی که تا به حال دیده‌ام نشان نمی‌دهد که این ویروس حتماً از یک آزمایشگاه شیوع یافته است. آنچه من دیده‌ام نشان می‌دهد هنوز عامل اصلی احتمالی شیوع این ویروس یک بیماری مشترک انسان و دام است که در نتیجه نوعی استفاده از حیوانات وحشی بروز کرد. مردم هنوز همین فکر را می‌کنند. فکر می‌کنم سازمان جهانی بهداشت هم همین فکر می‌کند.»

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه افزود: «اما قصد ندارم هیچ احتمالی را نادیده بگیرم. این روز‌ها مطالب جالب زیادی درباره احتمال شیوع ویروس از آزمایشگاه می‌خوانم. فکر می‌کنم باید ذهنمان را باز نگه داریم.»

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، به مشاورانش دستور داده است منشاء شیوع ویروس کرونا را پیدا کنند. او گفت نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا نظریه‌های متفاوت، از جمله احتمال شیوع تصادفی ویروس از آزمایشگاهی در چین را دنبال می‌کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت نهاد‌های اطلاعاتی مشغول بررسی دو سناریوی احتمالی هستند، اما هنوز به نتیجه‌گیری‌های خود اطمینان کامل ندارند و بحث داغی درباره این دارند که کدام سناریو محتمل‌تر است.

بایدن ماه مارس از تیمش خواسته بود به طور مفصل تشریح کند که آیا منشاء ویروس کرونا تماس انسان با حیوانی آلوده بوده یا از آزمایشگاه به بیرون شیوع یافته است.

لی جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین، هم  اعلام کرده است: ردیابی منشاء ویروس کرونا یک مسئله مهم علمی است، اما آمریکا در تلاش است تا با استفاده از سازمان‌های اطلاعاتی خود هدایت این موضوع را به طور خودسرانه برعهده بگیرد. این موضوع تنها این را نشان می‌دهد که آنچه که دولت آمریکا اولویت کمی برای آن قائل است واقعیت‌ها و حقایق علمی است. طرف آمریکایی علاقه‌ای به تحقیقات علمی ندارد و فقط به دنبال سیاسی کردن موضوع به منظور فریبکاری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز