ادرار این مرد عجیب به طرز باورنکردنی بنفش است!+ عکس

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۲۱:۱۹:۴۴
کد خبر: ۱۱۸۵۷۳۳
ادرار این مرد عجیب به طرز باورنکردنی بنفش است!+ عکس
تغییر رنگ در ادرار امری معمول است که به علت عفونت مجاری ادرار به وجود می آید اما رنگ ادرار بنفش فرآیندی نادر بود که به علت بیماری یک مرد 70 ساله اتفاق افتاد و پزشکان را شوکه کرد.

به گزارش برنا؛ عفونت مجاری ادرار یا UTI (urinary tract infection) ناشی از عفونت های هر یک از بخش هایی که متعلق به سیستم ادراری شما هستند، می باشند. برای مثال عفونت هایی در کلیه ها،مثانه ها،پیشاب راه و میزنای می توانند سیستم ادراری را مختل سازند و این آسیب بیشتر در زنان نسبت به آقایان ظاهر می شود.روز گذشته خبری در مورد ادرار فردی 70 ساله که به طور نادر به رنگ بنفش بود در رسانه ها بیش از حد سر و صدا کرد.

شاید یکی از چیزهایی که شما هیچ زمان انتظار تجربه کردن آنرا نداشته اید،ادرار بنفش رنگ می باشد که شاید حتی تاکنون چیزی در مورد آن نخوانده باشید و اما روز گذشته خبری در مورد فردی 70 ساله که در طی فرآیندی نادر به علت UTI دچار این مشکل شده بود ، در رسانه های مختلف انتشار یافت که برای همه اتفاق و خبری شوکه کننده بود که آیا امکان دارد که رنگ ادرار به رنگ بنفش تبدیل شود؟!

این مرد 70 ساله با دستگاه urinary catheter مجهز شده بود که این دستگاه به لوله ایی انعطاف پذیر گفته می شود که برای خالی کردن مثانه و جمع آوری ادرار استفاده می شوند. استفاده از این دستگاه توسط پزشکان وی تجویز شد که برنامه آنها بدین گونه بود که 6 ماه قبل از عمل جراحی پروستات این مرد 70 ساله با این دستگاه ادرار وی خالی شود و مشکلی در وی وجود نداشته باشد.اما در اواخر این دوره پزشکان متوجه تغییر رنگ غیرمعمول ادرار وی شدند که برای آنها بسیار ناراحت کننده بود.

این تغییر رنگ با عجیب بودنش،برای پزشکان نشان دهنده عفونت مجاری ادرار وی بود که توسط باکتری E.coli در مثانه وی ایجاد شده بود که خوشبختانه وی با استفاده از آنتی بیوتیک ها درمان شد.

پزشکان در مورد این تغییر رنگ در ادرار را تنها به علت چند واکنش شیمیایی می دانند و تنها ماده غذایی که می تواند جلوی این باکتری و واکنش شیمیایی را بگیرد، آسید آمینو می باشد که به شدت تاثیر گذار است و می تواند از این واکنش شیمیایی در بدن جلوگیری کند.

با این حال، تغییر رنگ در ادرار امری خوش خیم است و به کمک برخی آنتی بیوتیک ها می توان به سادگی درمان کرد و جای هیچ استرس و نگرانی از این موضوع نمی باشد.

نظر شما