مهندس تندگویان در دیدار با مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان:

مجمع جوانان خراسان جنوبی نمونه موفق فعالیت و کار تیمی در کشور است

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۲۳:۳۶:۱۳
کد خبر: ۱۱۸۵۸۶۰
مجمع جوانان خراسان جنوبی نمونه موفق فعالیت و کار تیمی در کشور است
دیدار صمیمی مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان، با مهندس تندگویان معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان در بیرجند برگزار شد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، تندگویان معاون وزیر ورزش و جوانان در دیدار با مجمع سمن های جوانان استان با توجه به نگاه ویژه به استان های کشور گفت: دو سوم دوره مدیریتمان را در استان ها بودیم.

معاون امور جوانان با ارائه گزارشی از آمار سفرهای استانی حوزه معاونت امور جوانان اظهار داشت: در طی حدود سه سال، بنده و مدیران کل حوزه جوانان در مجموع ۷۶۰ روز در استان ها حضور داشتیم یعنی حدود دو سوم دوره مدیریتمان را در استان ها به منظور حل مشکلات و مسائل جوانان کشور بودیم.

محمد مهدی تندگویان در نشست صمیمی با اعضای مجمع سازمان های مردم نهاد استان خراسان جنوبی ضمن عذرخواهی از تاخیر حضور در این استان، اظهار داشت: تغییر و تحولات استان در سطوح مختلف و حضور دکتر سلطانی فر به عنوان وزیر معین این استان به صورت مرتب موجب شد سفرهای معاونان به این استان کمتر شود و همچنین محدودیت های کرونایی هم مزید بر علت شد.

وی با ارائه گزارشی از آمار سفرهای استانی حوزه معاونت امور جوانان اظهار داشت: در طی حدود سه سال بنده و مدیران کل حوزه جوانان در مجموع ۷۶۰ روز در استان ها حضور داشتیم یعنی حدود دو سوم دوره مدیریتمان را در استان ها به منظور حل مشکلات و مسائل جوانان کشور بودیم.

تندگویان ادامه داد: سعی ما بر این بوده تا در این سفرها و حضور در ستادهای ساماندهی امور جوانان استانها، شانیت جوانان حفظ شود و کار اثر گذاری انجام دهیم و باری را از دوش سمن ها برداریم و به حل مشکلات جوانان کشور کمک کنیم.

وی با اشاره به مشکلات اساسی و ساختاری حوزه جوانان در سالیان گذشته، ادامه داد: مشکلات اساسی قانونی و ساختاری و حقوقی وجود داشت که همه این مشکلات امروز حل شده است. مجمع ملی جوانان به عنوان یک جایگاه و ساختار قانونی، عمومی و غیر دولتی ثبت ملی شد و دیگر به راحتی با اعمال سلیقه های فردی و حزبی و جناحی جایگاه آن از بین نمی رود.

معاون امور جوانان گفت: با یاری خدا در این سه سال از نظر قانونی، ردیف ها، مطالبات و اعتبارات  و... کاری روی زمین نمانده که مهمترین آن تصویب قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان بود که در حوزه جوانان اتفاقات خوبی رقم خورد و موضوعات خانه های جوانان، صدور فعالیت تشکل های جوانان و صدور مجوز دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده در قانون جدید دیده شده و خیلی از مشکلاتی که امروز وجود دارد را حل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اکنون مجامع استانی سمن ها، شعبات مجمع ملی جوانان محسوب می شوند، اظهار داشت: مجمع ملی جوانان امروز می تواند برای درآمد خود برنامه ریزی کند، تفاهمنامه های ملی با نهاد های مختلف امضا کند که همه این ها دست تشکل ها را باز می گذارد و خیلی از مطالبات سمن ها با برنامه ریزی مجمع ملی جوانان حل می شود و در واقع معاونت امور جوانان حامی موضوعات ملی در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان و شورای عالی جوانان خواهد بود.

تندگویان با بیان این که هیچ کدام از سمن های کشور این پایگاه و ساختار را ندارند، افزود: تنها ارگانی هستیم که سمن های آن ساختار و دبیرخانه ملی دارند و سمن های آن رتبه بندی شده اند که دستاورد بزرگی است و سمن های جوانان باید از این ساختار استفاده بهینه کنند.

وی با بیان این که جوانان عضو ستادهای ساماندهی امور جوانان باید مصوباتی را در ستادها بگیرند که مشکلات جوانان استان را حل کند، گفت: همچنین بحث های صنفی باید ساماندهی شود و مجامع استانی باید به حل مشکلات صنفی سمن های استان ورود و آنها را حل کنند.

تندگویان اظهار داشت: با آموزش های کوچک می توان اشتغال های زیادی در استان ایجاد کرد و سمن ها باید با دیدبانی و پایش معضلات اصلی در استان ها به حل مشکلات جوانان کمک کنند.

وی با بیان این که سمن های جوانان خراسان جنوبی یکی از الگوهای ما برای بقیه سمن ها در کشور است، افزود: کارهای بسیار خوبی در این استان توسط سمن های جوانان انجام شده که جای تقدیر و تشکر دارد. معاون امور جوانان در پایان با بیان این که با احتساب تسهیلات فنی و اعتباری، اعتبارات حوزه جوانان را به حدود ۴۰۰ میلیارد افزایش دادیم، گفت: خوشحالیم این پایگاه و جایگاه را برای حوزه جوانان ایجاد کردیم و امیدواریم این حوزه در آینده هم توسعه پیدا کند. در ابتدای این نشست حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان و زرگری رییس مجمع جوانان خراسان جنوبی نیز، ضمن عرض خیر مقدم خدمت مهندس تندگویان و هیات همراه گزارش از وضعیت کمی و کیفی سازمان های مردم جوانان استان ارائه کردند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز