استاندار:

۳۹ هزار نفر در استان بوشهر علیه کرونا واکسینه شدند

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۲:۲۰:۴۴
کد خبر: ۱۱۸۶۰۶۸
۳۹ هزار نفر در استان بوشهر علیه کرونا واکسینه شدند
استاندار بوشهر گفت: بر اساس آمار دریافتی از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تا کنون ۳۹ هزار نفر دوز اول واکسن مقابله با کرونا را دریافت کرده اند و تعدادی از این افراد ممکن است دوز دوم را هم دریافت کرده باشند.

به گزارش برنا؛ عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر در بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهر بوشهر گفت: ۳۹ هزار نفری که واکسن را دریافت کردند در گروه سنی ۸۰ سال به بالاهستند که بالای ۸۵ درصد واکسن دریافت کرده اند و گروه سنی ۷۰ سال به بالا نیز ۵۰ درصد واکسن دریافت نموده اند.

او با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان ظرفیت دارد که خیلی بیشتر از این‌ها در حوزه واکسیناسیون فعالیت کند تا بتواند ایمنی ایجاد کند؛ اما واکسن‌ها وارداتی هستند و باید منتظر تامین آن باشیم.

گراوند افزود: با واکسن‌های وارداتی و تولیدات داخلی که در ماه‌های آینده به دست وزارت بهداشت می‌رسد واکسیناسیون بتواند سرعت بیشتری پیدا کند.

او از مردم خواست بر اساس اعلام وزارت بهداشت کسانی که سن آن‌ها اقتضا می‌کند در سامانه سلامت نام نویسی و برای تزریق واکسن اقدام کنند.

گراوند گفت: حتی در جایی هم که سالمندی نتواند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، کادر بهداشت به درب خانه برای تزریق واکسن مراجعه می‌کنند، چون برای ما مهم است.

او افزود: بالاترین فوتی‌ها در بیماری کرونا مربوط به افرادبالای ۶۰ سال می‌شود و اگرافراد بالای ۶۰ سال که وزارت بهداشت برنامه‌ریزی کرده واکسن را دریافت کنند تا حدود زیادی مرگ و میر‌ها در کشور و استان کاهش پیدا می‌کند.

استاندار بوشهر گفت: کار واکسیناسیون بر اساس نظم خیلی خوبی انجام می‌شود و مردم باپیامکی که دریافت می‌کنند، مراجعه می‌کنند و معطل نمی‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز