در آستانه فصل گرما

لزوم مدیریت مصرف آب برای گذر از بحران کم آبی

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۳:۵۵:۴۳
کد خبر: ۱۱۸۶۱۳۸
لزوم مدیریت مصرف آب برای گذر از بحران کم آبی
مدیریت مصرف آب در راستای حفظ منابع آبی موجود و جلوگیری از قطعی آب در شهر و روستا ضروری است.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به کاهش نزولات جوی در سال جاری و قرار گرفتن در آستانه فصل گرما و به تبع آن افزایش مصرف آب گفت: باید بپذیریم که خشکسالی جزو اقلیم این منطقه است و باید همه مشترکان به ویژه در مناطق روستایی با روش‌های مدیریت مصرف آب آشنا باشند.


حسین امامی با اشاره به اقداماتی مهم در راستای تامین آب پایدار در روستا‌های استان با همکاری سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها افزود:  با وجود این اقدامات با توجه به حضور گسترده مردم در روز‌های پایانی هفته در مناطق روستایی و چند برابر شدن جمعیت روستا‌ها در پیک پایان هفته و استفاه صحیح نکردن از منابع آبی، در این ایام دچار مشکل در تامین آب می‌شویم.

 

وی آبیاری فضای سبز و باغ ویلا‌ها با آب شرب، استفاده از آب آشامیدنی برای مصارف ساخت و ساز، آب دهی به مِلک مجاور و ذخیره آب در تانکر را جزو مواردی عنوان کرد که تامین پایدار آب در مناطق روستایی را با مخاطره روبه رو می‌کند و از مشترکان خواست با رعایت این موارد گامی مهم در راستای حفظ منابع موجود آب و جلوگیری از قطعی آب بردارند.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: بر اساس قانون، شرکت آب و فاضلاب می‌تواند در صورت مشاهده هر کدام از موارد بالا نسبت به قطع موقت انشعاب آب نیز اقدام کند. 

امامی گفت: مشترکان کم مصرف خانگی (کمتر از ۵ متر مکعب در ماه) نیز از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهره‌مند خواهند شد، لذا مشترکان می‌توانند با مدیریت مصرف از مزایای طرح آب امید نیز برخوردار شوند.


وی همچنین به رعایت موارد صرفه جویی و مدیریت مصرف آب در مناطق شهری نیز تاکید کرد و گفت: در مناطق شهری نیز در صورتی که مشترکان نسبت به کاهش ۲۰ درصدی در مصارف آب اقدام کنند شاهد کاهش فشار و کمبود آب نخواهیم بود.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: کاهش مصارف غیرضروری آب از جمله شستشوی حیاط، اتومبیل و تراس با آب شرب، کاهش مدت زمان استحمام ، عدم آبیاری باغچه منازل با آب آشامیدنی و استفاده از آب خاکستری در این زمینه، نصب سایبان برای کولر‌های آبی در راستای افزایش راندمان و استفاده از شیرآلات اهرمی و چشمی به ویژه در ادارات و کنترل شیرآلات برای جلوگیری از هدررفت آب روش‌های آسانی است که می‌تواند مشترکان را در مدیریت مصرف آب یاری کند.


امامی گفت: سامانه ۱۲۲ به صورت متمرکز و شبانه روزی در استان آماده خدمت رسانی به بیش از ۳۴۲ هزار مشترک در شهر و روستا است و از هم استانی‌ها میخ واهیم با عنایت به کاهش بارندگی‌های پارسال و کمبود منابع آبی ضمن صرفه جویی در مصرف آب برای گذر از تابستان ، در صورت مشاهده هر گونه ترکیدگی و نشت آب، فورا با سامانه ۱۲۲ تماس گرفته تا در اسرع وقت نسبت به رفع ترکیدگی اقدام و از هدر رفت آب جلوگیری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز