تزریق دو نوبت واکسن کرونا به ۳ هزار و ۶۵۶ نفر

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۳:۵۳:۳۴
کد خبر: ۱۱۸۶۱۴۶
تزریق دو نوبت واکسن کرونا به ۳ هزار و ۶۵۶ نفر
۳ هزار و ۶۵۶ نفر در خراسان جنوبی دو نوبت واکسن کرونا دریافت کرده اند.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص روند انجام واکسیناسیون در استان گفت: در خراسان جنوبی ۵۴ هزار و ۵۶۰ دز واکسن دریافت کردیم که از این تعداد واکسن دریافت شده، دز نوبت اول به ۳۷ هزار و ۹۶۷ نفر و دز نوبت دوم به ۳ هزار و ۶۵۶ نفر از گروه‌های هدف تزریق انجام شده است.


محمد دهقانی در خصوص درصد واکسیناسیون گروه‌های مختلف در استان گفت: در افراد بالای ۸۰ سال ۸۱ درصد، ۷۵ تا ۷۹ سال ۴۷ درصد و افراد بین ۷۰ تا ۷۴ سال حدود ۴۴ درصد واکسیناسیون انجام شده است.

 

وی گفت: گروه سنی ۸۰ سال به بالا یعنی متولدین ۱۳۲۰ و قبل از آن می‌توانند در هر زمانی به مراکز تجمیعی ما مراجعه کنند و واکسن خود را دریافت کنند، ولی سایر گروه‌های سنی مخصوصا گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ و ۷۰ تا ۷۴ سال حتما باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند و بعد از دریافت پیامک که روز و محل تزریق را مشخص خواهد کرد، در زمان مشخص شده به مرکز مورد نظر مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: گروه سنی زیر ۸۰ سال به هیچ عنوان در خارج از نوبت عنوان شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند که امکان تزریق واکسن برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.

دهقانی گفت: مراکز تجمیعی در شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس و طبس و واکسیناسیون خودرویی هم در مرکز غدیر در خیابان پاسداران شهر بیرجند راه اندازی شده است و واکسیناسیون بر اساس فراخوان مراقبین سلامت، انجام می شود.

 

نظر شما