معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان:

هم اکنون مدرک‌گرایی جایگزین مهارت‌گرایی شده است

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۳:۵۲:۲۱
کد خبر: ۱۱۸۶۱۶۹
هم اکنون مدرک‌گرایی جایگزین مهارت‌گرایی شده است
معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: مهارت‌گرایی جای خود را به مدرک‌گرایی داده و چالش جدیدی را به وجود آورده است که در بحث مدیریتی هم انحراف در اهداف را به وجود می‌آورد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، محمدمهدی تندگویان روز یکشنبه در اولین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان خراسان جنوبی در سال 1400 که به ریاست استاندار و به صورت وبینار با شهرستان‌ها برگزار شد، افزود: مهارت‌آموزی از موضوعات اصلی کشور در تحقق اشتغال جوانان است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید توجه ویژه‌ای در این زمینه صورت گیرد.

وی گفت: مهارت اشتغال و زندگی در بین جوانان بسیار کم است و به همین دلیل آمار طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی بالا رفته است.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: در بسیاری از محافل عنوان می‌شود که بحث اصلی کشور اشتغال است در حالی که این موضوع نادرستی است زیرا مهارت است که اشتغال را به وجود می‌آورد و باید دست‌اندرکاران نسبت به مهارت‌آموزی جوانان توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه نگرش‌ها در حوزه جوانان باید تغییر کند افزود: وقتی دستورالعملی به دستگاه‌ها از ستاد ساماندهی امور جوانان ارسال می‌شود پاسخگویی و دغدغه‌مندی دستگاه‌ها باید به عنوان یک وظیفه در برابر جامعه جوان کشور مورد توجه قرار گیرد.

تندگویان گفت: جوانان پنجره طلایی یک کشور در رونق‌افزایی هستند که باید به آنها فرصت داد.

وی تصریح کرد: دغدغه‌مندی یک مدیر نسبت به یک جوان در جامعه باید مانند خانواده باشد تا با درک درست از آسیب‌ها بتوان بر مشکلات فایق آمد زیرا وقتی آسیبی وارد خانواده شود دیگر نمی‌توان منتظر نهاد یا دستگاهی باشیم و برای حل آن خود فرد وارد عمل می‌شود که در مورد جامعه هم باید همین گونه باشد.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه مشکل جوانان اگر در جامعه حل نشود گریبانگیر خانواده خواهد شد افزود: اگر روزی در جامعه به ندرت از طلاق گفته می‌شد امروز گریبانگیر خانواده‌ها شده است و اگر از فضای مجازی می‌گفتیم امروز آسیب آن در خانه ما را درگیر کرده پس همه باید به جامعه جوان توجه بیشتری داشته باشند و نگاه به این قشر از جامعه تغییر یابد.

وی گفت: اگر اوضاع جوانان سامان نیابد، آسیب‌ها را نمی‌توان از جامعه جمع کرد در حالی که جوانان از مهمترین فرصت‌ها و دارایی‌ها برای هر کشوری هستند و فقط کافی است به آنها توجه بیشتری شود.

تندگویان افزود: توجه به جوان و کمک به طرح و ایده او می‌تواند کشوری را نجات دهد، اینکه ستاد ساماندهی امور جوانان در خراسان جنوبی کمتر برگزار شود نشان از این است که معضلات جوانان کمتر درک شده است زیرا مسئولیت جوانان را به غیر از ورزش و جوانان سایر دستگاه‌ها هم برعهده دارند.

وی گفت: چند ماه از عمر دولت باقی نمانده است و مدیران در این روزهای باقیمانده باید با خدمت جهادی کمبودها در برخی حوزه‌ها را جبران کنند.

وی اظهار داشت: خراسان جنوبی از نظر عملکردی در حوزه جوانان پرظرفیت است اما مشکل جوانان با گزارش و آمار رفع نمی‌شود مگر اینکه به صورت میدانی مشکلات احصا شود و مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه باید آموزش بیشتر مورد توجه قرار گیرد گفت: مدیران بعد از آموزش باید جوانان روستایی را به شبکه‌های بازار متصل کنند تا دست دلالان که شبکه‌های روستایی را نابود می‌کند از این عرصه کوتاه شود.

وی اضافه کرد: در حوزه ازدواج نیز مجمع خیرین ازدواج از ۲ سال پیش راه‌اندازی شد و در ۲۸ استان کشور فعالیت خود را آغاز کرده که در خراسان جنوبی هنوز مجمع ثبت نشده است.

تندگویان با بیان اینکه کمک‌های حوزه ازدواج هدفمند شده است گفت: مقدار زیادی از کمک‌ها به سمت فرزندآوری و حوزه ناباروری هدایت شده است.

وی از فعالیت خیرین مسکن‌ساز در حوزه ازدواج خبر داد و گفت: امیداریم این فعالیت‌ها زمینه افزایش آمار ازدواج را در استان و کشور فراهم کند.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در خراسان جنوبی پس از سال‌ها افزایش ۱۰ درصدی ازدواج را شاهد بودیم که مقدار زیادی از این افزایش مربوط به دوران کرونا و کاهش هزینه‌های اضافی ازدواج بوده است.

وی با بیان اینکه کاهش فرزندآوری یکی از مهمترین آسیب‌ها در جامعه امروزی است گفت: در کشور شاهد کاهش ۱۰۰ هزار نفری زاد و ولد و رشد ۱۰۰ هزار نفری مرگ بر اثر کرونا و دیگر موارد هستیم که چالش جدی را در جمعیت کشور ایجاد می‌کند و نتیجه آن ۱۵ سال آینده با حفره جمعیتی نمایان خواهد شد.

تندگویان افزود: در همه سختی‌هایی که از اول انقلاب تاکنون داشتیم جوانان نقش ایفا کردند و امروز هم در جنگ اقتصادی با حمایت از طرح و ایده همین جوانان پیروز میدان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه نگاه امنیتی به حوزه تشکیلاتی جوانان باید برداشته شود اظهار داشت: در گام دوم انقلاب باید تغییر خیلی از ساختارها صورت گیرد زیرا انتخابات نزدیک است و مشارکت قشر جوان جامعه از همیت بالایی برخوردار است.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان که دیروز (شنبه) وارد بیرجند شد امروز علاوه بر شرکت در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان، بازدید از محل احداث خانه جوان استان، حضور در گردهمایی دبیران سازمان‌های مردم نهاد جوانان و نشست خبری را در برنامه دارد.

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز