استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

افزایش ۵ برابری مبادلات تجاری استان نسبت به مدت مشابه

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۱۰:۲۵:۵۵
کد خبر: ۱۱۸۷۵۶۲
افزایش ۵ برابری مبادلات تجاری استان نسبت به مدت مشابه
استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس آمارهای موجود، مبادلات تجاری استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ برابر شده است.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ حمید ملانوری با اعلام این خبر در جریان بازدید سرزده و در جمع رئیس و معاونین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت:

صنعت، معدن و تجارت، سازمانی پر کار ، پرمشغله و حساس است که حوزه های صنعت، معدن، بازرگانی ،تجارت و بازار کشور را مدیریت می نماید.

وی از معدن و در کنار آن صنعت، به عنوان محورهای توسعه استان یاد کرد و گفت: در خراسان جنوبی که از پراکندگی جمعیتی بالایی برخوردار است، تأمین بازار و توزیع خدمات بسیار پر هزینه می باشد.

استاندار از ظرفیت های کم نظیر و متنوع ذخایر معدنی استان گفت و تصریح نمود: باید با کار جهادی بیشتر عقب ماندگی ها را در این حوزه جبران کنیم زیرا این خطه زرخیز با این همه ثروت نباید عقب افتادگی داشته باشد.

به گفته وی؛ باید به جایی برسیم که معادن استان به معنای واقعی کلمه فعال شود تا توسعه واقعی را به دنبال داشته باشند.

ملانوری به نگاه ویژه خود به بخش معدن در استان تأکید کرد و اظهار داشت: مسائل حوزه معدن در جلسات شورای معادن و ستاد توسعه خاوران فعالانه در حال پیگیری است.

وی به ضرورت توجه به فعالسازی واحدهای تولیدی در کنار معادن اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی وابسته به معادن باید ایجاد شوند و واحدهای بالادستی و پایین دستی مرتبط که نیمه فعال و یا غیر فعالند نیز باید فعال گردند.

استاندار به اهمیت بازرگانی و بازار نیز اشاره کرد و خاطر نشان کرد: رشد مبادلات تجاری چنانچه به واسطه مانع زدایی ها و در راستای شعار سال که بحث "تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" صورت گرفته باشد، نشان می دهد که قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده که باید تقویت گردد.

ملانوری از فعالیت های صورت گرفته در زمینه کنترل بازار و تأمین کالاهای اساسی گفت و اظهار داشت: در پایان سال ۹۹ در بحث کنترل بازار، اقدامات شایسته ای صورت گرفت و توزیع شکر، مرغ (گرم و منجمد)، برنج و روغن به شکل چشمگیری افزایش یافت.

وی با اشاره به آمار ارائه شده در بحث نظارت ها، متذکر شد: نظارت ها باید به سمت و سویی برود که ضمن این که نقش بازدارندگی داشته باشد، نشاط را از بازار نگیرد و به فضای کسب و کار خدشه وارد نکند.

نظر شما