دستاوردهای سفر یک‌روزه معاون رئیس جمهوری به مازندران

۱۴۰۰/۰۳/۱۵ - ۱۲:۳۰:۰۳
کد خبر: ۱۱۸۸۷۱۲
دستاوردهای سفر یک‌روزه معاون رئیس جمهوری به مازندران
محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری روز گذشته در جریان سفر یک روزه خود به غرب استان مازندران علاوه افتتاح چندین پروژه درمانی ، فرهنگی و عمرانی ،‌ پس از بازدیدهای طرح های نیمه تمام اظهار امیدواری کرد که تا پیش از پایان کار دولت ، برخی از این طرح ها به بهره‌برداری برسند.

به گزارش برنا؛ معاون رئیس جمهوری در ساعات آغازین این سفر که صبح روز پنجشنبه صورت گرفت ، دانشکده پردیس بین الملل رامسر را افتتاح کرد. این مجموعه از جمله پروژه هایی با قدمت ۱۴ ساله بود که با اختصاص اعتبارات ویژه دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسید.

ساختمان این دانشکده در  زمینی  به  مساحت  ۱۲ هزار متر شروع به ساخته شد با سه هزار  و  ۷۰۰  متر مربع فضای آموزشی به بهره برداری رسید. برای ساخت پردیس دانشگاه ۲۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

هم اکنون  ۶۰۰ دانشجو در رشته های پزشکی و داروسازی در این دانشکده مشغول تحصیل هستند که به اعتقاد کارشناسان علوم پزشکی افتتاح این واحد اموزشی باعث می شود تا بیمارستانهای درمانی شهرهای رامسر و تنکابن و حتی شهرهای شرق استان گیلان هم بتوانند از مزایای این پردیس بهره مند شوند.

افتتاح دانشکده فنی‌وحرفه‌ای

افتتاح دانشکده فنی و حرفه‌ای پسرانه ملاصدرای شهرستان رامسر از دیگر پروژه های فرهنگی بود که با حضور معاون رئیس جمهوری افتتاح شد . این دانشکده در زمینی به مساحت پنج هکتار و زیربنای ۶ هزار و ۶۰۰  متر در منطقه دشت جلم منطقه کتالم از توابع  رامسر ظرف مدت دو سال ساخته شد.

ساختمان قدیم دانشکده فنی و حرفه ای ملاصدرا که یکی از موانع اصلی سطوح پروازی و ایمنی پروازها فرودگاه رامسر برای نشست و برخاست هواپیماها بوده است در راستای اجرای طرح

توسعه فرودگاه این شهر تخریب و زمین حدود ۹ هکتاری آن تحویل این فرودگاه شد و پس از ان با حمایت های دولت ساختمان این دانشگاه در منطقه کتالم ساخته شده است.

این دانشکده دارای ۲ هزار و ۴۰۰ متر فضای خوابگاهی، سه سایت کامپیوتر و همچنین از ۱۲ کلاس درس و ۶ کلاس کارگاهی است ، ضمن اینکه ۷۰ متر فضای کتابخانه نیز در اختیار دارد.

همچنین در این دانشکده ۷۰۰ دانشجو در رشته های برق، کامپیوتر، حسابداری، معماری و عمران در مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

افتتاح یک‌هزار واحد مسکن محرومان

افتتاح همزمان یک هزار واحد مسکن محرومان استان مازندران از دیگر برنامه های معاون رئیس جمهوری در شهرستان تنکابن در غرب مازندران بود که مراسم آن به صورت متمرکز در روستای توساکله بخش خرم آباد این شهرستان برگزار شد.

این واحدها مسکونی که با حمایت دولت و بنیاد مسکن انقلاب استان مازندران ساخته شده هر یک دارای ۸۰ متر مربع زیربنا است که با تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی ساخته شده که از این مبلغ ۳۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض تامین شده است.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در جریان افتتاح متمرکز این واحدها اعلام کرد که تا پایان دولت دوازدهم ۲ هزار واحد مسکن محرومین دیگر در استان مازندران افتتاح خواهد شد.

کلنگ ساخت ۲ هزار واحد مسکن محرومان در مازندران را تابستان سال گذشته دکتر نوبخت خودش به زمین زده بود.

افتتاح اورژانس بیمارستان نوشهر

نوبخت همچنین در ادامه سفرش به مازندران ساختمان اورژانس بیمارستان شهید بهشتی نوشهر را افتتاح کرد. ساخت این ساختمان از سه سال پیش در راستای طرح تحول نظام سلامت در دو طبقه و با زیربنای حدود ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع شروع شد و دولت برای تکمیل این طرح ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است که ۱۵ میلیارد ریال آن برای خرید تجهیزات پزشکی بوده است.

ساختمان اورژانس بیمارستان شهید بهشتی نوشهر در محوطه بیرونی بیمارستان ساخته شده است و دارای ۶۰ تخت شامل ۲۴ تخت تحت نظر ، ۱۰ تخت سرم تراپی ، ۱۲ تخت سی سی یو ، ۱۳ تخت پست سی سی یو و یک تخت احیاء است.

با توجه به اینکه شهرستان نوشهر از جمله شهرهای گردشگر پذیر در غرب مازندران است ، افتتاح ساختمان اورژانس با ۶۰ تخت باعث تسهیل در ارائه خدمات پزشکی و درمانی نه تنها به مردم این شهرستان، بلکه به مسافران و گردشگران شده است.

با افتتاح این ساختمان ، تعداد تخت های بیمارستان شهید بهشتی نوشهر به ۱۴۰ دستگاه افزایش یافت.

بازدید از چند طرح ورزشی ، درمانی و زیربنایی

معاون رئیس جمهوری همچنین در سفرش به غرب مازندران از ورزشگاه پنج هزار نفری  روستای تجن کلای شهرستان چالوس بازدید کرد و از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل راه دسترسی به این مجموعه خبر داد.

نوبخت در حاشیه این بازدید گفت که با توجه به میزان پیشرفت فیزیکی این ورزشگاه فاز نخست آن ظرف یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

او اظهار کرد: با توجه به ظرفیت پنج هزار نفری این ورزشگاه و امکاناتی که دارد می توان از مجموعه برای اردوهای تیم ملی استفاده کرد به همین منظور باید پروژه هر چه زودتر به بهره برداری کامل برسد.

ورزشگاه پنج هزار نفری چالوس از طرح های مصوب سفر مقام معظم رهبری به منطقه است که با تخصیص ۳۷ میلیارد تومان در زمینی به گستره حدود پنج هکتار از سال ۹۱ شروع شد .

این ورزشگاه دارای جایگاه ویژه بانوان با ۳۲۰ صندلی ، جایگاه ویژه خبرنگاران با ۲۴ صندلی، جایگاه وی ای پی  با ۲۸ صندلی مبلی و جایگاه سی ای پی(خیلی ویژه)  با ۱۰ صندلی مبلی قابل نصب و یکصد چشمه سرویس برای تماشاگران است.

بیمارستان فوق تخصصی ۱۲۰ تختخوابی تنکابن

بازدید از بیمارستان فوق تخصصی ۱۲۰ تختخوابی در حال ساخت امام خمینی (ره)  تنکابن از دیگر برنامه های معاون رئیس جمهوری در سفر به غرب مازندران بود.

این بیمارستان در زمینی به مساحت ۱۶ هزار و ۷۳۵ متر مربع در حال ساخت است و برای آن هشت تخت جراحی قلب، چهار تخت آی سی یو قلب باز، ۶ تخت سی سی یو و هشت تخت آنژیوگرافی پیش بینی شده است .

بیمارستان فوق تخصصی تنکابن از جمله طرح هایی است که بیش از ۱۰ سال از زمان کلنگ زنی آن می گذرد. این پروژه ملی در طول این سال ها با مشکلات زیادی از قبیل جانمایی نامناسب ، نبود زیر ساخت های مناسب ، افزایش روز افزون مصالح مورد نیاز و بی انگیزگی پیمانکار مواجه شد که باعث گردید پس از گذشت سال ها به اتمام نرسد. در ماه های اخیر تلاش های زیادی برای سرعت بخشیدن به روند اجرایی این پروژه صورت گرفت ، اما پیمانکار بی انگیزه آن همچون سدی در برابر خواسته های مسئولان بود تا اینکه سرانجام مسئولان تصمیم به کنار گذاشتن پیمانکار گرفتند و یک پیمانکار جدید و کاربلد را برای این پروژه انتخاب نمودند.

با آمدن پیمانکار جدید که سابقه احداث چندین پروژه بیمارستای را در کارنامه خود دارد ، گویی خون تازه ای در رگ های این پروژه جاری شده و همین تغییر موجب گردید تا مسئولان کشوری ، استانی و شهرستانی با برگزاری جلسات مختلف در محل پروژه ، روند اجرای پروژه و رفع مشکلات باقی مانده را در دستور کار خود قرار دادند.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت در آخرین بازدیدی که از بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی (ره) داشت اعلام کرده بود که این پروژه جزو ۱۰ پروژه بیمارستانی اولویت نخست وزارت بهداشت است و در حال حاضر مشکلی از بابت تامین اعتبار ندارد ولی برای تکمیل آن نیاز به برخی حمایت هاست که امیدواریم این اتفاق بیافتد.

مجید احمری بر ضرورت تامین زیرساخت های این پروژه تاکید کرد و افزود : با تصمیماتی که در ۲ ماه گذشته گرفته شد روند اجرایی این پروژه تسریع یافت و در آینده نزدیک تمامی جبهه های کاری با حداکثر نیرو فعال می شوند تا هر چه سریعتر به بهره برداری برسد و مردم منطقه از مزایای آن بهره مند شوند.

رینگ شهری نشتارود

بازدید از رینگ شهری نشتارود و عباس آباد از دیگر برنامه های دکتر نوبخت به غرب مازندران بود. معاون رییس جمهوری در بازدید ازاین پروژه اعلام کرد که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته اکثر طرح های نیمه تمام استان بخصوص تا پایان کار دولت دوازدهم به اتمام خواهند رسید.

پروژه کنارگذر نشتارود از مصوبات سفر ریاست جمهوری دولت دهم به استان مازندران بود که در حد کلنگ زنی باقی ماند چون پس از آن مشخص شد چندین مشکل حل نشده دارد که هیچ فکری به حال نشده بود. یکی از مشکلات اساسی اجرای طرح آن بود که درخارج از محدوده شهری تعریف شده بود در نتیجه عملا شهرداری نمی توانست طرح را اجرا کند در حالی که اقدامات لازم را برای تملک اراضی انجام داده بود.

در این مدت تلاش های زیادی شد تا جاده کنار گذر نشتارود داخل بافت شهری قرار بگیرد تا شهرداری بتواند به تعهدات خود عمل نماید ، اما موفقیتی حاصل نشد تا اینکه این موضوع در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مدیریت استان مازندران در دولت تدبیر و امید مطرح شد و استاندار شخصا از پروژه بازدید میدانی کرد و پس از بازدید مصوب شد که محدوده شهری تا در بر گرفتن طرح رینگ شهری افزایش یابد و مشکل به این صورت حل شد.

در حال حاضر فاز نخست این پروژه حدفاصل خشکه داران تا خیابان ۱۵ خرداد تمامی تملک ها انجام شده و عملیات زیرسازی آن در حال انجام است و در قسمت دوم حدفاصل ۱۵ خرداد تا مکرود تنها بخشی از زمین های مسیر کنارگذر تملک نشده و مابقی همچنان تعیین تکلیف نشده است.در قسمت سوم این پروژه حدفاصل مکرود تا کترا هیچ تملکی صورت نگرفته است و باید تدابیری جهت گره گشایی از آن اندیشیده شود.

تاکنون برای این پروژه حدود ۴۵ میلیارد تومان هزینه شده و پیش بینی می شود تا اتمام و بهره برداری از آن حدود ۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز اعتبار نیاز باشد که با توجه به افزایش قیمت ها ، بالارفتن هزینه این پروژه دور از ذهن نیست.

دستاوردهای سفر یک‌روزه معاون رئیس جمهوری به مازندران

یکی از دستاوردهای سفر دکتر نوبخت به غرب مازندران ، شفاف سازی در باره وعده هایش در سفر مرداد ماه سال ۹۹ بود. معاون رییس جمهوری در آن سفر پس از بازدید از چندین پروژه برای هر یک اعتباراتی را به شرط پیشرفت کار بر اساس زمان بندی تعیین کرده بود. مخالفان دولت در استان طی ماه های گذشته همواره به دنبال نقطه ضعفی در زمینه عمل نکردن سازمان برنامه و بودجه نسبت به تخصیص اعتبارات وعده داده شده بودند ولی اظهارات دکتر نوبخت نشان داد که از آن زمان تاکنون بسیار بیشتر از میزان وعده داده شده ، اعتبار اختصاص یافته است.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفت و گو با خبرنگاران در رامسر گفت که تاکنون حدود ۴۰ درصد بیشتر از اعتبارات مصوب سفر سال گذشته‌اش برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مازندران اعتبار اختصاص داده است.

او افزود :‌ در جریان سفر سال گذشته برای تکمیل ۲۳ پروژه ۵۴۵ میلیارد تومان تصمیم گیری شد که با افزایش این اعتبارات تا امروز ۸۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

نوبخت گفت که قرار است ۸۵ میلیارد تومان دیگر هم برای اتمام برخی از طرح ها پرداخت شود.

نوبخت در آن سفر از جاده دسترسی فرودگاه بین المللی دشت ناز ، تصفیه خانه فاضلاب، تالار مرکزی و کتابخانه ، بیمارستان ۳۷۰ تختخوابی ، سالن ورزشی ۶ هزار نفری موسوم مجموعه ورزشی دو قلو ، نیروگاه زباله سوز و بیمارستان ماهفروجک ساری ، بیمارستان ۲۳۷ تختخوابی جایگزین  رازی  قائمشهر، طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف در بابل ، فرودگاه در دست ساخت بیشه کلا محمود آباد ، پل در دست اجرای شیرگاه شهرستان سوادکوه ، ورزشگاه وطنی قائمشهر ، سد لاستیکی سرخرود محمودآباد و کمربندی نور - رویان بازدید کرده بود.

بسیاری از طرح هایی که مورد بازدید معاون رییس جمهوری قرار گرفت و اعتبار دریافت کرد ، نه تنها مورد نیاز اساسی مازندران محسوب می شوند ، بلکه از شروع ساخت بعضی از آنها بیشتر از یک دهه زمان سپری شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز