اختصاص جو با قیمت دولتی به صورت ویژه به عشایر خراسان جنوبی

۱۴۰۰/۰۳/۱۵ - ۱۸:۵۳:۳۲
کد خبر: ۱۱۸۸۸۱۵
اختصاص جو با قیمت دولتی به صورت ویژه به عشایر خراسان جنوبی
رئیس سازمان امور عشایر ایران از اختصاص جو با قیمت دولتی به صورت ویژه به استان خراسان جنوبی خبر داد .

به گزارش برنا خراسان جنوبی، علائی مقدم گفت: از هفته آینده این امر در استان محقق خواهد شد.اختصاص جو با قیمت دولتی به صورت ویژه به عشایر خراسان جنوبی

 

رئیس سازمان امور عشایر ایران که به دعوت اسحاقی نماینده مردم قاینات و زیرکوه به خراسان جنوبی سفر کرده است از روستا‌های بخش آباد، فرخی و گرماب بخش مرکزی شهرستان قاینات بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات مردم این روستا‌ها قرار گرفت.

 

 

مشکلات نهاده‌های دامی، مشکل آب شرب، مشکل جاده‌های روستا‌های عشایری، خرید تضمینی دام و مجوز صدور دام به استان‌های مرزی از مواردی بود که دراین بازدید‌ها مطرح شد.

 

 

خرید تضمینی دام با قیمت 45 هزار تومان و به ازای هر کیلوگرم دام تحویل 2 کیلوگرم جو با قیمت دولتی از روز دوشنبه 17 خرداد از قول‌هایی بود که رئیس امور عشایر کشور به عشایر داد.

 

 

علائی مقدم از پرداخت وام‌های قرض الحسنه 4 درصد با پرداخت 5 ساله برای تامین علوفه و همچنین زنان عشایر و ایجاد اشتغال خانگی نیز خبر داد و گفت:خراسان جنوبی جز 8 استان در بحث خشکسالی است و متاسفانه این خشکسالی در طی 53 سال اخیر بی سابقه بوده و ماهم در تلاش هستیم که مشکلات عشایر را به صورت جد پیگیری و حل کنیم.

 

 

همچنین همایش عشایر بخش مرکزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روستای فرخی برگزار شد .

 

 

نماینده مردم شهرستانهای قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در این همایش در جمع عشایر روستای فرخی گفت: پای این انقلاب و ولایت فقیه باید بمانیم.

 

 

آقای اسحاقی افزود: انتخابات برای دولت‌ها نیست که بر مبنای ارزیابی دولت‌ها در انتخابات شرکت کنیم بلکه باید به احترام انقلاب و خون شهدا و امام شهدا در این انتخابات شرکت کنیم.

 

وی به طرح خرید تضمینی دام عشایر که از روز دوشنبه آغاز خواهد شد گفت: ترتیبی اتخاذ شود که تیم خرید دام در روستا‌های پرجمعیت حضور یابند تا مشکل تردد عشایر نیز بر داشته شود.

 

 

آقای اسحاقی از رئیس سازمان عشایر کشور خواست تا در ساخت سالن ورزشی روستای گرماب که نیاز جوانان این روستاست همکاری داشته باشند.

 

 

علائی مقدم در همایش عشایر در روستای فرخی هم، با اشاره به تعامل بین مجلس و سازمان امور عشایر کشور گفت: 370 میلیاردتومان برای آبرسانی به سامانه‌های عشایر در مجلس مصوب شده و همچنین 500 میلیاردتومان برای بهداشت و تجهیز و نوسازی مدارس عشایری نیز مصوبه داشته ایم.

 

 

وی از تخصیص 500 میلیارد تومان اعتبار برای ارتقاء شاخص‌های عشایری خبر داد و گفت: با 52 درصد کاهش بارندگی مواجه شده ایم و این خشکسالی بی سابقه د رطول 53 سال گذشته مشکلات عدیده‌ای را به وجود اورده است .

 

 

نماینده مردم شهرستانهای قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی به خرید تضمینی دام سبک با قیمت 45 هزار تومان نیز اشاره کرد و گفت: تمامن تلاش ما این است که بخشی از مشکلات عشایر را با خرید دام سبک حل کنیم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز