استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:

اهدای پلاسما در خراسان جنوبی دو و نیم برابر میانگین کشوری

۱۴۰۰/۰۳/۱۸ - ۰۹:۳۸:۵۴
کد خبر: ۱۱۸۹۶۷۸
اهدای پلاسما در خراسان جنوبی دو و نیم برابر میانگین کشوری
استاندار خراسان جنوبی گفت: اهدای پلاسما در خراسان جنوبی، دو نیم برابر میانگین کشوری است که این نشان دهنده پیشتاز بودن مردم استان به لحاظ اعتقادی و فرهنگی می باشد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ حمید ملانوری با بیان این مطلب در جریان بازدید از پایگاه انتقال خون استان خاطرنشان کرد: میانگین اهدای پلاسمای خون در کشور ۲ درصد و در استان، معادل دو نیم برابر این نرخ، یعنی ۵ درصد می باشد.
به گفته وی؛ انتقال خون، مجموعه ای ارزشمند است زیرا همانطور که اکسیژن برای ادامه حیات ضروری می باشد ، خون و فرآورده های خونی نیز برای آحاد افراد جامعه، نیازی حیاتی به شمار می رود.
وی از تلاش های انتقال خون در شرایط همه گیری بیماری کرونا تقدیر کرد و گفت: مجموعه نظام سلامت کشور در فضایی هم افزا و جهادی همچون دوران دفاع مقدس وارد میدان شدند و اگر چه بعضی از قسمت ها به ظاهر کمتر دیده شدند اما به لحاظ محتوایی همه تلاش کردند و تلاش های ۱۶ ماهه مجموعه انتقال خون نیز در راستای مدیریت این بیماری قابل تقدیر است.
استاندار، بحران کرونا را از سایر حوادث غیر مترقبه متمایز دانست و تصریح نمود: بحران هایی همچون سیل، زلزله، طوفان و... در مقطعی کوتاه اتفاق می افتند و تأثیرات خود را می گذارند و پس از آن، مدیریت می شوند، اما این بحران ۱۶ ماه است که همه سیستم مدیریتی دنیا را غافلگیر کرده است.
ملانوری متذکر شد: در کشور ما با تعامل و همراهی مردم، نظام، دولت، رسانه ها، اصناف ، بازاریان ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی مقاومت بسیج، نیروی انتظامی، ارتش، هلا ل احمر و... یکی از پایدارترین و مطلوب ترین وضعیت های دنیا در مدیریت بیماری کرونا رقم خورد.
وی به نیاز همیشگی جامعه به فرآورده های خونی اشاره کرد و گفت : بر اساس آمارهای ارائه شده، از هر سه نفر یک نفر در دوران زندگی خود به خون نیاز پیدا می کند و این نشان دهنده آن است که ما باید خود را نیازمند به خون بدانیم.
استاندار تصریح نمود: هر واحد خون اهدایی می تواند جان سه نفر را نجات دهدکه این موضوع بر اساس آموزه های دینی ما از اجر بسیار بالایی برخوردار است.
ملانوری با تأکید بر پیشتاز بودن مردم استان در کارهای خیر، اظهار داشت: مردم استان در همه بزنگاه های مهم و حیاتی انقلاب نظیر مشارکت در انتخابات، کمک های مؤمنانه ، دفاع مقدس و ... همواره در صحنه بوده و خوش درخشیده اند که این مهم باید تداوم یابد 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز