نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور:

برنامه‌ریزی هدفمند شورای گفت و گوی استان مرکزی برای شرایط پساتحریم قابل تقدیر است

۱۴۰۰/۰۳/۱۹ - ۱۳:۳۴:۴۵
کد خبر: ۱۱۹۰۴۶۰
برنامه‌ریزی هدفمند شورای گفت و گوی استان مرکزی برای شرایط پساتحریم قابل تقدیر است
نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور گفت: تالار بورس منطقه‌ای با هدف استفاده از بازار سرمایه برای رشد و توسعه اقتصادی در استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش برنا از اراک، حسین سلاح‌ورزی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی در اراک، افزود: راه‌اندازی تالار بوس منطقه‌ای استان مرکزی در صورت تامین مکان مناسب و تامین منابع از محل بازار سرمایه دنبال می‌شود.
وی ادامه داد:  استان مرکزی قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و بسترسازی حضور شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در بورس می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی را برای این شرکت‌ها فراهم کند.
قائم‌مقام شورای ملی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: برنامه‌ریزی هدفمند شورای گفت و گوی استان مرکزی برای شرایط پساتحریم در این استان قابل تقدیر است و تجربه برجام نشان داد که بسیاری از شرکت‌های خارجی تمایل به مبادلات تجاری و اقتصادی با شرکت‌های ایرانی را دارند، بنابراین چگونگی استفاده از ظرفیت‌ سرمایه‌گذاری خارجی در استان باید بیش از پیش در کانون توجه تصمیم‌سازان و کارشناسان باشد.
سلاح‌ورزی افزود: رفع تحریم‌ها برای بازگشت ایران به زنجیره اقتصادی بین‌المللی اگرچه ضروری است اما کافی نیست.
وی اظهار داشت: جایگاه ایران در رقابت‌پذیری اقتصادی زیبنده نیست و باید با نهضت مقررات‌زدایی در راستای اصلاح شرایط از سوی قوای سه‌گانه اقدام شود.
نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور افزود: عملکرد مطلوب شورای گفت و گوی استان مرکزی در سطح ملی قابل تقدیر است و کسب رتبه برتر  در ۶ ماهه دوم سال گذشته باید امسال با راهبردهای هدفمند بهبود یابد.
سلاح ورزی افزود: مجموعه اقتصادی استان مرکزی در چهار سال اخیر با وجود شرایط تحریم تعامل تنگاتنگ با بخش خصوصی داشته و عملکرد قابل قبولی ارایه شده است.
وی ادامه داد: میانگین صادرات نفتی یک میلیارد دلاری و پایین بودن شاخص نرخ بیکاری و بهبود جایگاه استان مرکزی در شاخص‌های کسب و کار نویدبخش بستری خوب برای توسعه سرمایه گذاری و افزایش تولید ناخالص در این خطه صنعتی است.

مسئول دبیرخانه شورای ملی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: استان مرکزی نیمه دوم پارسال با ۷۹ امتیاز رتبه دوم شوراهای گفت و گوی کشور را به دست آورد.
«محسن عامری» افزود: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوص استان مرکزی پارسال یازده نشست داشت که تمامی شاخص‌های ابلاغی اتاق بازرگانی ایران را  اجرایی شد و عمده مصوبات نشست‌های این استان هم اجرایی شده است.
وی ادامه داد: استان مرکزی کانون قدرتمندی در حوزه صنایع ریلی، آلومینیوم و قطعات خودرو محسوب می‌شود و مصوبات و خروجی‌ نشست‌های شورای گفت و گوی این استان در اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن  و کشاوری ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مسئول دبیرخانه شورای ملی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: اعضای این شورا در استان‌ها باید توجه داشته باشند که دوسوم موضوعات نشست‌ها باید استانی و یک سوم ملی باشد چرا که حل موضوعات استانی به مراتب آسان‌تر از موضوعات ملی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز