استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:

کامل نبودن زنجیره تولید زمینه ساز بخش عمده مشکلات واحدهای تولیدی استان

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۰:۴۷:۳۶
کد خبر: ۱۱۹۸۶۶۹
کامل نبودن زنجیره تولید زمینه ساز بخش عمده مشکلات واحدهای تولیدی استان
استاندار خراسان جنوبی گفت: بخش عمده ای از مشکلات واحدهای تولیدی استان به جهت کامل نبودن زنجیره تولید اتفاق افتاده است.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که به موضوع بررسی وضعیت تولید شیرخام، مشکلات دامداران در فروش شیر و مسایل مربوط به واحدهای تولیدی و فرآوری محصولات لبنی استان اختصاص داشت، خاطرنشان کرد: خیلی از موضوعات دیگر استان مثل زرشک، زعفران، مرغ و ... همین مشکل شیر و واحدهای تولیدی مرتبط با آن را دارند.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۱۵ واحد تولیدی شامل ۱۱ کارخانه و ۴ کارگاه فرآوری شیر داریم که بازار فروش مناسبی ندارند، به عبارتی برای تولید محصول خود کلی هزینه می کنند اما نتیجه مطلوبی عایدشان نمی شود.
استاندار تصریح نمود: رصد وضعیت موجود، نشان می دهد استان به لحاظ فعالیت واحدهای تولیدی شرایط مناسبی دارد، تولید هم به خوبی صورت می گیرد اما چون زنجیره کامل نیست، مشکلاتی سد راه واحدهاست.
ملانوری با تأکید بر این که اگر در تکمیل زنجیره تولید، کوتاهی رخ داده، خودِ ما مقصر هستیم، گفت: این که بانک ها تسهیلات می دهند اما متقاضیان نمی توانند تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کنند، حکایت از مشکلی دارد که باید رفع گردد.
وی متذکر شد: این که ۱۵ واحد تولیدی استان با ظرفیت اسمی ۵۰۰ تن فعال شده اند اما در حال حاضر ۲۵۰ تن شیر در استان تولید می شود و این میزان به ارزش واقع خود نمی رسد، به جهت کامل نبودن زنجیره تولید است .
به گفته وی؛ ما در استان از زنجیره و چرخه تولید، تعریف درستی نداریم.
استاندار تأکید کرد: کسی که بخواهد این مشکلات موجود را از مسیر تولید استان حذف کند، فقط خودِ ما هستیم، این موضوع در خارج استان، حل نمی شود .
ملانوری افزود: ما باید با رفع مشکلات موجود، در بحث تولید محصولات مان به جایی برسیم که دیگران برای خرید آنها به ما التماس کنند.
وی بهترین راهکار برای رفع موانع از مسیر واحدهای تولید شیر استان را در نشستی مشترک تعریف کرد و گفت:ظرف هفته آینده، طی نشستی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، نمایندگان اتاق تعاون، اتاق بازرگانی و مدیران واحدهای تولیدی ، تمام مسایل موجود مورد واکاوی قرار گرفته و راهکارهای لازم برای رفع و رجوع آنها ارائه گردد.
استاندار ادامه داد: اگر تنها مشکل واحدهای تولیدی شیر استان، فقط کمبود نقدینگی و تسهیلات است، این قول را می دهم که همه این واحدها تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.
ملانوری متذکر شد: اگر کارخانه های کاله، میهن و دایتی توانسته اند گام های بلندی بردارند و کارهای بزرگی انجام دهند، ما هم می توانیم، فقط کافی است کارها مدیریت شده پیش بروند.
وی در ابتدای صحبت هایش به مرور مصوبات جلسه قبل شورا پرداخت و تأکید نمود: مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی حتماً باید تا حصول نتیجه پیگیری شده و اجرایی گردند.
به گفته وی؛ جلسات مستمر دولت و بخش خصوصی می تواند ضمن کمک به رفع موانع، تولید را نیز در سطح استان افزایش دهد.

 

نظر شما