رییس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد:

سازمان‌های مردم نهاد در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های کلان اجتماعی نقش آفرینی کنند

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۱:۱۰:۲۱
کد خبر: ۱۱۹۸۸۰۴
سازمان‌های مردم نهاد در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های کلان اجتماعی نقش آفرینی کنند
رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: سال گذشته ۶ هزار مورد مجازات جایگزین حبس در این استان صادر شد.

به گزارش برنا از اراک ، حجت‌الاسلام عبدالمهدی در دیدار با نخبگان و برگزیدگان اجتماعی، فرهنگی و نهادهای مردمی و عام‌المنفعه استان مرکزی، افزود: سمن‌ها برای شناسایی اولویت‌ها بدون هیچ چشم داشتی پا به عرصه گذاشتند و در راستای همراهی و  همکاری با ادارات در بخش های اجتماعی، بهداشتی، زیست محیطی و فرهنگی وارد میدان شدند.
وی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد از آنجا که برخاسته از دل مردم هستند، مشکلات و نواقص جامعه را به خوبی می‌شناسند و می‌توانند در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های کلان اجتماعی نقش آفرینی کنند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: برقرار تعامل با علوم مختلف از جمله جامعه‌شناسی، روانشناسی و مددکاری اجتماعی یکی از رویکردهای اصلی دستگاه قضایی استان در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و داوری منصفانه است.
حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: کاربردی کردن دانش‌های اجتماعی با هدف پیشگیری از انواع آسیب‌های اجتماعی از دیگر اولویت‌های دستگاه قضایی استان مرکزی است و در این رهگذر نقش فزآینده سمن‌ها بسیار موثر است.
وی اضافه کرد: بدون شک با تعامل برون بخشی و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد می‌توان در امر پیشگیری از وقوع جرم موفق عمل کرد و باید در این حوزه، سهم فعالان عرصه‌های فرهنگی بیش از پیش شناسایی شود.
رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: سال گذشته ۴۱۵ هزار پرونده قضایی در این استان تشکیل شد که با احتساب هر ۲ نفر برای یک پرونده ۸۳۰ هزار نفر به دستگاه قضایی رفت و آمد داشته‌اند و این آمار هرساله از هشت تا ۱۲ درصد افزایش دارد که زیبنده استان امام راحل نیست.
حجت‌الاسلام موسوی افزود: استفاده از آموزه‌های دینی نیز می‌تواند در کاهش جرم موثر باشد و باید با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در جهت گسترش آموزه‌های قرآنی و اهل بیتی استفاده کرد.
وی بیان کرد: بزه‌های پرتکرار در استان مرکزی باید با تعامل برون بخشی شناسایی و برای کاهش آنها برنامه‌ریزی و تدابیر کارشناسانه اندیشیده شود چرا که برخوردهای کیفری دیگر پاسخگوی این مهم‌ نیست و باید با راهکارهای فرهنگی نسبت به مقابله با آنها اقدام کرد.
رییس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: تقویت سازمان‌های مردمی و استفاده هر چه بیشتر از سرمایه‌های اجتماعی پیش‌نیاز توسعه پایدار است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز